رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران این پلیس امسال با کشف پرونده های مختلف پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را به مالباختگان عودت دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سرگرد محسن بابایی اظهار داشت: ماموران پلیس فتای این جزیره در سال جاری توانستند ۹۹ درصد از ۱۰۱ پرونده تشکیل شده جرایم سایبری را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه با کشف پرونده های این جرایم در سال جاری پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مالباختگان عودت داده شده است یادآور شد: کلاهبرداری یارانه ای ۶۷ فقره پرونده همچنان با عنوان مهمترین جرم سطح جزیره کیش است .

بابایی با بیان اینکه انتظار می رود کیشوندان با رعایت موارد مختلف بتوانند مانع از بروز کلاهبرداری ها شوند افزود: علی رغم فراوانی کلاهبرداری های مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش وقوع داشته که این روند در نتیجه اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری ۱۵ مورد پرونده در حوزه هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، ۱۰ مورد تهدید و اخاذی و ۱۰ مورد سایر جرایم مانند دسترسی غیر مجاز و انتشار صوت تشکیل شده است.

پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند./ایرنا

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.