کارشناس مسئول فضای سبز شرکت عمران آب و خدمات کیش از کاشت هفت و نیم میلیون بوته گل فصلی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، خانم برخوردار با بیان اینکه کاشت گل‌های فصلی در جزیره کیش از اوایل مهر آغاز می‌شود، گفت: گل ها‌ی فصلی ابتدا بصورت بذر در بستر خزانه کاشته می‌شود و پس از رشد به بستر اصلی در محوطه‌های شهر منتقل می‌شوند.

وی افزود: تا پایان سال نزدیک به ۶ هزار بوته نشاء گل فصلی کاشته خواهد شد.

برخوردار گفت: فعالیت‌های فضای سبز در جزیره کیش به دو بخش نگهداری مستمر شامل آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و بخش توسعه و بستر سازی تقسیم می‌شود.

کارشناس مسئول فضای سبز کیش با اشاره به اینکه امسال با توجه به سرمای هوا گل دهی گل‌های فصلی با تاخیر انجام شده است، افزود: در حال حاضر گل‌های آهار، جعفری و اطلس ایرانی به مرحله گل دهی رسیده اند.

برخوردار با بیان اینکه مساحت فضای سبز در کیش شش میلیون و پانصد هزار متر مربع است، گفت: سرانه فضای سبز در کیش به ازاء هر نفر ۱۶۵ متر مربع است.

وی افزود: ۴۵۰ نفر از کارکنان فضای سبز در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

مدیر پروژه‌های شهری و ترافیکی شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با اشاره به آسفالت و لکه گیری خیابان‌ها و معابر کیش گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸۵ هزار متر مربع آسفالت و در دی امسال ۱۱ هزار متر مربع از معابر لکه گیری شده است.

بردیا حلاوت اعتبار تخصیص یافته به اجرای این طرح‌ها را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: براساس برنامه‌های زمان بندی اعلام شده این بودجه تا پایان امسال جذب خواهد شد.

وی از اجرای بیش از ۷۰ هزار متر مربع پیاده رو سازی در مناطق مختلف کیش خبر داد و گفت: بیشتر این طرح‌ها در مناطق جدید فاز‌های اف دو، معابر فرعی صدف و منطقه سفین قدیم و جدید انجام شده است.

مدیر پروژه‌های شهری و ترافیکی شرکت عمران، آب و خدمات اجرای اصلاح هندسی میدان‌های فارور، قشم و مصلی را از پروژه‌های مهم سال آینده این شرکت برشمرد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.