سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از مراحل ساخت نخستین کارگو هوشمند کشور در کیش با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی بازدید و بر تسریع روند ساخت آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع با پنج هزار متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

پس از بهره برداری نخستین کارگو هوشمند کشور در کیش امکان جابجایی روزانه ۵۰۰ تن بار از طریق هوایی شامل ۲۰۰ تن ورودی و ۳۰۰ تن خروجی و امکان ۱۰۰ تن انبار سردخانه‌ای فراهم خواهد شد.

قرار است علمیات اجرایی این پروژه در پایان سال آینده به اتمام برسد.

پویایی و گردش سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی جزیره، صادرات کالا‌های ایرانی مورد نیاز کشور‌های حاشیه خلیج فارس، استفاده مستقیم از معافیت گمرگی برای منطقه آزاد، ایجاد بازار کار برای سرمایه گذاری برای صادرات و واردات مستحدثات کارگرو در فرودگاه بین المللی کیش از جمله ویژگی‌های این طرح است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از نزدیک روند ساخت و پیشرفت پروژه هتل پرشین را که به مدت ۴ سال رها شده بود و با کمک سازمان منطقه آزاد کیش شروع به فعالیت کرده را نیز ارزیابی کرد.

سعید پورزادی در این بازدید با اشاره به حمایت‌های سازمان به لحاظ فنی از پروژه‌های نیمه تمام حوزه گردشگری در ارتباط با تبصره ۱۸ گفت: فعال سازی تمام پروژه‌های نیمه تمام در کیش در دستور کار قرار دارد و از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم سازمان منطقه آزاد را در تحقق این اهداف یاری کنند.

وی افزود: با پیروی از سیاست گذاری توسعه‌ای، در بحث افزایش ظرفیت‌های گردشگری و فعال سازی پروژ‌های نیمه تمام، از هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کنیم و از لحاظ بصری نیز چهره زیبایی به کیش می‌بخشیم.

پورزادی تاکید کرد: با مراجعه متقاضیان سرمایه گذاری برای دریافت زمین، پروژه‌های نیمه تمام را معرفی و با جلسه مشترک بین آنان زمینه تحقق این پروژه ها را فراهم خواهیم کرد.

ساخت هتل پرشین در دو مرحله، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیر بنای ۳۰ هزار متر مربع و در مجموع ۴۵۰ تخت طراحی شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.