رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه رانندگی موتورهای شارژی در این جزیره بدون گواهینامه ممنوع است،‌ گفت: از امروز موتور شارژی رانندگان بدون گواهینامه در کیش توقیف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سرهنگ مهدی توانگر با بیان اینکه پلیس در تلاش برای ساماندهی موتورهای شارژی در کیش است، اظهار کرد: طی سال جاری هشت نفر بر اثر تصادف با موتور شارژی در کیش جان باختند؛ در همین راستا اعلام می‌کنیم که موتور شارژی راکبان بدون گواهینامه توقیف می‌شود.

سرهنگ «توانگر» با اشاره به ثبت ۲۴ هزار و ۵۰۰ اعمال قانون برای موتورهای شارژی کیش توسط پلیس، اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و ۵۰۰ راکب موتور شارژی توقیف شده به دلیل نداشتن گواهینامه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرح هندسی مناسب در معابر برای ایجاد استانداردهای لازم جهت تردد موتورهای شارژی در کیش اجرا می‌شود، افزود: در همین راستا با کمک معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات، تمامی معابر اصلی جزیره به طول ۱۷ کیلومتر برای تردد موتورهای شارژی خط کشی شدند.

سرهنگ « توانگر» گفت: در مرحله دوم نیز حرص درختان کناری معابر اصلی، نصب تابلو و خطوط هاشور در دستور کار قرار دارد تا مسیر تردد موتورهای شارژی کاملا مجزا گردد.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه مشکل هندسی در تردد موتورهای شارژی در مسیرهای ویژه ایجاد شده را به پلیس انتقال دهند.

سرهنگ « توانگر» همچنین از تهیه ۱۵ هزار برگ بروشور آموزشی برای راکبان موتورهای شارژی و آغاز توزیع آن در سطح جزیره توسط پلیس خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۷ فروشگاه موتور شارژی در کیش مجوز فروش دارند، بیان کرد: ۱۲ مرکز تولید موتور شارژی نیز در جزیره کیش فعال است./ایرنا

 

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.