رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به بازرسی‌های بهداشتی در تابستان امسال، گفت: ۱۶ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و دو واحد نیز پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر محمدرضا رضانیا گفت: بازرسان بهداشت محیط کیش در تابستان امسال ۲ هزار و ۲۹۱ نوبت از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه تابستان امسال برای ۴۶ واحد صنفی اخطار بهداشتی صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: ۶۳ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۵۹ نوبت نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی، ۶ نوبت بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۳ نوبت بازدید از مدارس و مهد‌های کودک، ۱۸ نوبت نمونه برداری از نان، ۱۴۲ فقره صدور صلاحیت بهداشتی، ۱۶۰ نوبت بازدید از غرفه‌ها و ۵۱ نوبت نمونه برداری از مواد آرایشی و بهداشتی، ۵۰۲ نوبت اندازه گیری کلر آب آشامیدنی، جمع آوری و معدوم کردن ۱۳ هزار و ۸۰۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و ۳ هزار و ۵۹۴ نوبت سنجش مواد غذایی با تجهیزات قابل حمل از مهمترین اقدامات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت کیش درتابستان امسال بوده است.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت محیط در ایام تعطیل و ساعات غیراداری نیز در حال فعالیت هستند، گفت: ۱۲ بازرس بهداشت محیط در گروه‌های ۲ نفره وظیفه در جزیره کیش مشغول سرکشی و نظارت بر واحد‌های صنفی، تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن مختلف هستند.

وی افزود: در این مدت ۷۹ گزارش و شکایت رسیده به واحد شکایات مردمی پیگیری شد.

دکتر رضانیا تصریح کرد: ساکنان و گردشگران شکایات بهداشتی خود را با شماره‌های ۴۴۴۲۳۳۱۱ در زمان اداری، سامانه ۱۹۰ و ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۹۹ در تمامی ساعات شبانه روز مطرح کنند

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.