میزبانی کیش از نمایش اثار ریزنگاری و سوخته نگاری با عنوان میراث نبی

 به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر نمایشگاه میراث نبی با ترکیبی از 40 تابلو و کوچکترین کتیبه های احادیث، آیات و آثار سوخته نگاری در کیش بر پا شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هنرمند کاشمری کشورمان آثار مختلفی را با انواع طرح ها در موضوعات مذهبی و غیر مذهبی ارائه کرده است.
مرتضی نداف در خصوص آثار خود گفت:  این آثار شامل کوچکترین کتیبه های احادیث و آیات قرانی است که بر روی ارزن، گندم و پرکاه با طرح های مختلف به سبک سوخته نگاری و هویه کاری خلق شده است.
نداف با یان اینکه این هنر را که در گذشته وجود داشته امروز با شکل جدیدی ارائه کرده است بیان کرد: این آثار با استفاده از چوب و دستگاه هویه و با ایجاد سوخت روی چوب بصورت تیره و روشن خلق می شود و بازدید کنندگان می توانند با ذره بین این آثار زیبا را  مشاهده کنند.
در این نمایشگاه آثاری  با عناوینی چون معراج پیامبر، ماه رستگاری، اعجاز، علی قلب زمین، برخی آیات قرآنی و احادیث با هنر سوخته نگاری چوب به نمایش در آمده است .
رو نمایی  از دو تابلو پنجره فولاد و میراث نبی  از دیگر برنامه های برپایی این نمایشگاه است.
مرتضی نداف متولد 1359 است و عنوان نخست جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال 90، عنوان برگزیده دو سالانه کشوری نگاره های چوبی میراث فرهنگی در سال 86 ، برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا در سالهای 88 و 89، برگزیده مسابقات هنری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سال 85 ، برگزیده جشنواره قرآن و عترت دهه کرامت سال 83 در قم را کسب کرده است .
نمایشگاه میراث نبی تا 30 شهریور  عصرها از ساعت 18 تا 22 میربان هنردوستان است

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.