دسته: فرهنگی و هنری

اجرای 30 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در کیش

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش از اجرای 30 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در جزیره کیش خبر داد.

 سرگرد ابراهیم خادمی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با گرامیداشت یاد 36 هزار شهید دانش آموز ،شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد : بسیج سپاه ناحیه کیش در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان به عنوان قشر موثر جامعه با آرمان های امام راحل ، نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا و همچنین تقویت حرکت فرهنگی و تربیتی بیش از 30 عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته است .
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است افزود : امسال با روحیه جهادی وارد عرصه شدیم و برنامه های خوبی هم برای ایام سال و هم ویژه هفته بسیج دانش آموزی تدارک دیده شده است .
فرمانده بسیج سپاه کیش در مورد دستاوردهای حاصل از کار فرهنگی و نهادینه کردن تفکر بسیجی در راستای استکبار ستیزی اظهار کرد : مدافعان حرم ، دانش آموزان دیروز و رزمندگان امروز در سوریه و عراق دستاورهادی حاصل از برنامه های فرهنگی و تفکر بسیجی است که این تفکر سبب شده آنها جان خود را در طبق اخلاص نهاده و در دفاع از ارزش های دینی فدا کنند.
وی تصریح کرد : اگر چه ممکن است به دلیل کمبودها و مشکلات به اهداف 100 درصدی دست پیدا نکرده ایم اما بسیج دانش اموزی با عنوان یک دستگاه و تشکیلات در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمنیه استکبار ستیزی تمام تلاش خود را بکار بسته است تا جوانان و آیندگان را با این موضوع که هر چه میکشیم از دست استکبار است آشنا سازد .
این مقام نظامی به حمایت های تحصیلی بسیج از دانش آموزان نخبه اشاره کرد و افزود : طرح 'آیه های تمدن ' در راستای حمایت علمی از نخبگان است ،یکی از اهداف بسیج دانش آموزشی شناسایی نخبه های علمی ، نخبه پروری و مسئولان آینده کشور است .
وی گفت : بر اساس بخشنامه و پس از شناسایی نخبگان دانش آموزی آنها باید بتوانند مسئولیت فرماندهی واحد مقاومت را بر عهده بگیرند، علاوه بر اینکه در عرصه کار فرهنگی انجام می گیرد بحث مسئولیت پذیری در آنان تقویت می شود.

* مقابله با تهاجم فرهنگی با کار فرهنگی / ایجاد کارگروه دانش آموزی برای رصد فضای مجازی
به گزارش ایرنا ، سرگرد خادمی زاده در مورد استفاده دانش آموزان در فضای مجازی و فعالیت نیروی مقاومت بسیج در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی ، توجه به این مقوله را بسیار مهم دانست و بر حفظ و تقویت آرمان و ارزش های اسلامی نظام در بین دانش آموزان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با برخوردهای سلبی نمی توان این موضوع را مدیریت کرد افزود : در این حوزه نیازمند کار فرهنگی هستیم و در نیز مجموعه کارگروه های مختلفی برای پرداختن به موضوعات تشکیل شده است .
سرگرد خادمی زاده با بیان اینکه به دنبال ایجاد کارگروه فضای مجازی در کیش در بین دانش آموزان هستیم اظهار کرد : در این کارگروه می توان با همراهی نخبگان و همراهی معلمان و به صورت نامحسوس با بررسی و رصد مشکلات به ویژه در حوزه مجازی با تولید محتوا و بهره مندی از خود دانش اموزان پاسخگوی مسائل در این حوزه بود.
وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی همه باید دست به دست هم دهند افزود : درخواست ما این است که مسئولان در اختصاص بودجه فرهنگی نگاهی ویژه به بسیج داشته باشند تا بتوان با اجرای برنامه های فرهنگی آنچه که منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است را جامعه عمل بپوشانیم.
این مقام نظامی با تاکید بر اینکه بسیج ظرفیت ورود در حوزه های مختلف فرهنگی ، مذهبی و ورزشی دارد افزود : با ایجاد تفرجگاه های تفریحی می توان در این زمینه ورود کرد اما نیازمند اعتبار است .
وی به ظرفیت بالای جزیره کیش در امور مذهبی و معنوی اشاره کرد و گفت : با وجود هیات های مذهبی می توان از این ظرفیت در راستای اجرای برنامه های فرهنگی استفاده کرد.
سرگرد خادمی در مورد کمک بسیج به آموزش و پرورش و همچنین فعالیت در حوزه های مختلف اظهار کرد : اگر بتوان تفکر بسیجی را در سیستم آموزشی نهادینه و حاکم کرد هر فرد در جایگاه و حوزه کاری خود با این تفکر و دلسوزی کار خواهد کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان اینکه بسیج دریایی بیکران و دارای ظرفیت و توانمندی بالاست تصریح کرد : بسیج توانسته در عرصه های مختلف علمی ، ورزشی ، سازندگی ، آبادانی و آموزشی به خوبی ورود کند و با توجه به ظرفیت های خوب موجود در کیش می توان گامهای موثرتری برداشت .
وی با اعلام اینکه شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال ' دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز، آینده ساز فردا ' اشاره کرد و گفت : نشست صمیمی فرمانده ناحیه با فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی ، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام با حضور دانش آموزان و مسئولان ، پیاده روی دانش آموزان بسیجی ، برگزاری میقات صالحین و حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در نماز جمعه از برنامه های تدارک دیده برای این هفته است .
سخنرانی دانش آموز منتخب بسیجی قبل از خطبه های نماز جمعه، آئین صبحگاهی سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولان ، برگزاری یادواره شهیدان احمد نظیف و شهناز محمدی زاده و 36 هزار شهید دانش آموز ، حضور رزمندگان در مدارس و بیان خاطرات ، اجرای پدافند غیر عامل و سخنرانی فرماندهان نظامی در مدارس ، اعزام دانش آموزان با راهیان نور ( استان خوزستان ) ، دیدار دانس آموزان با امام جمعه ، فرمانده بسیج و رئیس آموزش و پرورش از دیگر برنامه های ویژه هفته بسیج دانش آموزی است که سرگرد خادمی بدان اشاره کرد.
وی گفت : تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های مختلف ، مسابقه دو رهروان شهدا، نشست هم اندیشی نخبگان علمی ، هنری ، دیدار با خانواده شهدا ، جانبازان و ایثار گران و برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع دفاع مقدس ، استکبار ستیزی و جنگ نرم از دیگر برنامه های این هفته است .
سرگرد خادمی گفت : در آخرین روز از هفته بسیج دانش آموزی نیز علاوه بر حضور سازمان یافته دانش آموزان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مسابقه و نمایشگاه نقاشی با موضوع 'مرگ بر آمریکا' در مسیر راهپیمایی در این روز برگزار می شود.
دانش آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی ، دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی ، دانش آموز بسیجی،شجاعت و آرمان خواهی، دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری، دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری ، دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری و دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی، عناوین روزهای نخست تا پایان هفته دانش آموزی امسال است.
به گزارش ایرنا ، هشتم آبان، سالروز شهادت 'محمدحسین فهمیده' به نام روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است و هر ساله هفتم تا سیزدهم آبان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای دانش آموز گرامی داشته می شود.

برچسب ها :