سند جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش با حضور متخصصان ، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه تدوین می شود.

سند جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش با حضور متخصصان ، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه تدوین می شود.

نشست شورای سیاستگذاری طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش با حضور امام جمعه کیش ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، روسای بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی ، جمعی از استادان و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش شنبه شب در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را تبدیل کیش به بخش ایده آل فرهنگی و اجتماعی عنوان و اظهار کرد : این طرح از اردیبهشت 95 ارائه و قرارداد تدوین این سند با موسسه علوم و فنون کیش بسته شده است.
ابراهیم رضوانی افزود: شورای سیاست گذاری با حضور مسئولان منطقه آزاد کیش، کمیته نظارت و ارزیابی و موسسه علوم و فنون نیز به عنوان مجری تشکیل شده است .
وی اظهار داشت : در کنار شورای سیاست گذاری ،گروهی از استادان برجسته به عنوان کمیته تخصصی ارزیابی نظارت بر روند صحیح این طرح نظارت دارند .
رضوانی تصریح کرد: این استادان از دانشگاه های علوم و تحقیقات، تهران ، علامه طباطبایی و تعدادی نیز از پژوهشگران و فعالان تدوین سند پیوست فرهنگی و نقشه مهندسی علمی کشور هستند .
وی گفت : این طرح توسط موسسه علوم و فنون کیش به عنوان مجری با دو کمیته راهبردی و نظارت و ارزیابی انجام می شود و پس از آن به کمیته تخصصی نظارت و ارزیابی سازمان منطقه ازاد کیش ارائه خواهد شد که پس از بررسی نهایی در شورای سیاست گذاری به شورای عالی ارسال می شود که در صورت تصویب و نهایی شدن اجرایی خواهد شد.
رضوانی تاکید کرد : با تائید این طرح در آینده از آن به عنوان یک نقشه کاربردی در حوزه فرهنگی استفاده خواهد شد و آنچه در این حوزه در منطقه وجود دارد نهادینه می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به ایرنا گفت: جزیره کیش می تواند به شهری تبدیل شود که بسیاری از ایده آل ها در آن وجود دارد و ما به دنبال این هستیم که انتظارات فرهنگی و اجتماعی جامعه را تا حد ممکن برطرف کنیم .
وی با اشاره به زیر ساخت های مناسب کیش اظهار کرد : این جزیره قابلیت تبدیل شدن به الگو در حوزه های مختلف را دارد .
رضوانی مدت بررسی و تدوین این طرح را تا اردیبهشت 96 اعلام کرد.
امام جمعه کیش نیز در این نشست به دیدگاه های فیلسوفان و متکلمان اشاره کرد و گفت : نگاه فیلسوفان همواره بر این است که پذیرای منطق و ایده های بهتر هستند و متکلمان تاکید بر موضع های فکری خود دارند و منطق را نمی پذیرند که امید واریم نگاه ما فیلسوفانه باشد .
حجت الاسلام حسن علیدادی با بیان اینکه برای فرهنگ تعریف های متفاوتی وجود دارد اظهار داشت : تا زمانی که تعریفی از فرهنگ نداشته باشیم حدود فعالیت ها مشخص نمی شود .
وی افزود :طرح اولیه این پژوهش وسیع دیده شد و نباید موضع اصلی فراموش شود ،زمانی که طرح را جامع عنوان می کنیم در مقابل اشکالات آن نیز باید پاسخگو باشیم .
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه فرهنگ و اجتماع لازم و ملزوم یکدیگر هستند اما دو عنوان و مفهوم جدا دارند تصریح کرد : در این طرح باید به همخوانی اجتماع و فرهنگ و تفکیک آن بیشتر توجه شود .
وی گفت: برای داشتن برنامه در حوزه فرهنگ باید از ظرفیت و توان کارشناسان مذهبی به خوبی استفاده کنیم .
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد: خروجی این طرح باید از نظر علمی بالا باشد که همه به سمت عمل کردن به آن حرکت کنند و دیگر اینکه این طرح نیازمند یک حمایت اجرایی نیز است.
حسینعلی تهرانی عضو ارشد کمیته راهبردی طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش نیز در این نشست توضیحاتی درمورد چگونگی نحوه اجرایی شدن این بخش و زیر مجموعه های پژوهشی و نظارتی به حاضران ارائه کرد .
در ادامه شرکت کنندگان به منظور بهتر و کامل تر شدن این طرح دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.