دسته: فرهنگی و هنری

تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های هنرمندان کیش/ ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و هنر

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر وجود ظرفیت های توانمند فرهنگی و هنری در جزیره کیش اظهار کرد : اعتقادم بر این بوده که از ظرفیت های داخلی یک منطقه می توان بهترین بهره را در کارها برد.

 ابراهیم رضوانی در آئین تقدیر از شاعران ، نویسندگان و کتابداران جزیره کیش با بیان اینکه در سالهای گذشته به فرهنگ و هنر در کیش کمتر توجه می شد افزود : در شرایط کنونی و با ایجاد تغییر در فضای فیزیکی برخی مجموعه های فرهنگی روزانه چهار فیلم از فیلم های جدید در حال اکران در کشور در کیش به روی صحنه می رود .
وی گفت : سالهای زیادی بود که دراجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری از هنرمندان سرزمین اصلی بهره گرفته می شد اما معتقدم که از ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه می توان بهترین بهره را گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد : پس از اعلام فراخوان اولیه برای شناسایی هنرمندان حدود 300 نفر ثبت نام کردند که خوشبختانه امروز اسامی بیش از 700 هنرمند در رشته های مختلف در بانک اطلاعاتی هنرمندان موجود است .
وی با بیان اینکه توانمندی های زیادی در کیش وجود دارد افزود : با طبقه بندی آنان می توان به راحتی از ظرفیت های آنان بهره گرفت.
رضوانی کیش را قطعه ای از بهشت دانست و گفت : آنچه که بهشت را می سازد مردم یک منطقه است ، ما در کیش جامعه و سرمایه اجتماعی داریم که باید قدر آنها را بدانیم.

*تاکید بر بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر
ابراهیم حسن بیگی نویسنده معاصر با بیان اینکه اتفاق های خوبی را در حوزه ادبیات در کیش شاهد هستیم افزود : برگزاری جلسات نقد و بررسی شعر و ادبیات با حضور علاقه مندان در فرهنگسرای سنایی یکی از این اتفاق های خوب است .
وی گفت : آثاری که تولید شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است به لحاظ محتوا بسیار جالب بود .
حسن بیگی با بیان اینکه برگزاری جلسه های نقد و بررسی به ارتقاء ادبیات داستانی و شعر کمک می کند بر گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد .
خالق رمان ' محمد (ص) با بیان اینکه سازمان باید جهت فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به سمت بخش خصوصی سوق دهد اظهار کرد : در یکسال اخیر فعالیت هایی را در این زمینه شاهدیم اما تعداد مراکز خصوصی فعال کم است .
به گزارش ایرنا ، وی با قدردانی از فعالیت های سازمان و همچنین بخش خصوصی گفت : وجود این همه هنرمند ، ادیب و شاعر برای جزیره کیش مایه افتخار است .
حسن بیگی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در افزایش سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه تعداد کتابخوانان کم است و آمار ارائه شده راضی کننده نیست .
وی تاکید کرد که بحث کتابخوانی باید در جزیره کیش جدی گرفته شود تا بتواند همچون دیگر حوزه های در سایر شهر ها به عنوان الگو مطرح شود.

*تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر کیش / استقبال از طرح های پیشنهادی
مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش حضور در جمع هنرمندان ، نویسندگان و شاعران را مایه خوشحالی دانست و گفت : به عنوان فردی قدیمی در کیش ، گمشده جزیره کیش را نداشتن اعتماد به توانایی هنرمندان جزیره کیش در سالهای گذشته می دانم .
سعید دهقان یاد آور شد : به رغم بودن هنرمندانی توانمند در کیش ، در سالهای گذشته از هنرمندان کشوری با هزینه های هنگفت برای اجرای برنامه ها استفاده می شد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اتفاق های خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر جزیره شاهدیم تصریح کرد : درسالهای اخیر اصرار بر این بوده تا به ظرفیت هنرمندان کیش اعتماد کنیم و از آنها در اجرای برنامه ها بهره بگیریم .
دهقان هنرنمایی هنرمندان جزیره کیش و ارائه آثار جدید در آئین های مختلف را زاییده تفکر بهره مندی از ظرفیت های داخلی در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که روز به روز شاهد پیشرفت گروه های مختلف هنری و فرهنگی در کیش باشیم .
وی با بیان اینکه تا کنون 7 برنامه با محوریت نقد شعر و 9 جلسه نقد رمان در فرهنگسرای کیش برگزار شده است اظهار کرد : 'رضا بایرامی' از نویسندگان معاصر در یکی از جلسه های نقد رمان در فرهنگسرای کیش اذعان داشتند که استقبال از آن در کیش بسیار خوب است و ما کمتر چنین استقبالی را با توجه به تعداد جمعیت در سرزمین اصلی شاهدیم .
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما اعتلای فرهنگ و هنر در کیش است افزود : از طرح ها و برنامه های پیشنهادی استقبال می کنیم .
دهقان ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را یک هدف برای همگان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که طرح های پیشنهادی بتواند در این راستا اثر گذار باشد.

*پیشنهاد ایجاد موزه فرهنگ و ادب از سوی یک شاعر
نازیلا نوبهاری یکی از شاعران جزیره کیش با قدردانی از کتابداران در ارائه خدمات در کتابخانه های کیش پیشنهاد ایجاد یک موزه فرهنگ و ادب را ارائه کرد و گفت : هنرمندان ارزشمندی در جزیره کیش فعالیت می کنند که ایجاد این موزه با آثار منتخب آنان جاذبه ای گردشگری خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه کیش مهر ، شعر خوانی و تقدیر از نویسندگان ، شاعران و کتابداران کتابخانه های عمومی کیش بخش های دیگر این مراسم بود.
این مراسم یکشنبه شب با حضور مسئولان فرهنگی منطقه ،جمعی از شاعران،نویسندگان ، کتابداران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر در فرهنگسرای سنایی برگزار شد.

برچسب ها :