برگزاری پیاده راه هنر با تنوع بیشتر در نوروز 96

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای متنوع طرح پیاده راه هنر در جهت حمایت از کارآفرینان جزیره کیش خبر داد.

 ابراهیم رضوانی درباره آغاز فعالیت بخش کار آفرین در کیش گفت: کار آفرینی اینگونه آغاز شد که مجوز موسسه خیریه در خواست شد اما من با این امر موافق نبودم زیرا کار خیر به معنای موسسه خیریه نیست بلکه من معتقدم که باید به افراد نیازمند فضایی برای در آمد زایی بدهیم. در واقع ما باید به نیازمندان فضایی برای استقلال مالی بدهیم و از شیوه بخشایش مداوم که فرد را همیشه نیازمند نگاه می دارد دور شویم. لذا ما سعی کردیم که این باور را به افراد بدهیم که امکان درآمد زایی برای آنان وجود دارد البته در بدو امر این مساله برای برخی قابل پذیرش نبود. 
وی افزود: با همین دیدگاه ما در سال گذشته، 17 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی کیش را به این سمت سوق دادیم که در کارگاه توانمند سازی حرفه بیاموزند و محصولات خود را عرضه کنند تا در نهایت از تحت پوشش ارگانهای حمایتی بودن خارج شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بخش هایی نظیر: خیاطی، کار با چرم، گلدوزی و .... از جمله قسمت های آموزشی بود که فرد می توانست برای کار انتخاب کند لذا تمام شرایط برای فعالیت این افراد در کارگاه آماده شد ضمن اینکه ما فضایی نیز برای فروش در اختیار این بخش قرار دادیم.
رضوانی توضیح داد: در راستای اقدامی برای فروش محصولات این کارآفرینان، ما هفته ای یک بار، فضایی را تحت عنوان پیاده راه هنر ایجاد کردیم تا این افراد محصولات خود را عرضه کنند البته در مرحله نخست استقبال مردم از این بخش چندان خوب نبود به همین دلیل تدبیر تازه ای اتخاذ شد.
وی ادامه داد: به همین منظور تصمیم بر این شد که در مسابقات فرهنگی به جای جایزه نقدی، بن خرید از این کارآفرینان داده شود تا مردم به خرید از این تولید کنندگان تشویق شوند. یعنی روندی تعریف شد که از طریق این بن های جایزه، برنده ها بتوانند از میزهای عرضه کنندگان محصولات هنری در پیاده راه هنر خرید کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مسابقات مختلفی نظیر ماشین های کنترلی، مجسمه های شنی و مسابقات پیامکی در کیش برگزار می شود که جایزه این مسابقات بن خرید از کار آفرینان است و اینگونه از این تولید کنندگان حمایت می شود و حتی گاهی صدا و سیما نیز با این بن ها به افراد جایزه می دهد.
رضوانی استقبال مردم از پیاده راه هنر را قابل تحسین خواند و گفت: بعد از اینکه استقبال از این بخش در پنج شنبه ها خوب شد ما بخش مجددی را روزهای جمعه ها در ساحل ماهیگیر و سپس چهارشنبه ها در پارک مینا تعریف کردیم که در نتیجه هفته ای سه شب فضا در اختیار این افراد قرار می گیرد تا محصولات خود را عرضه کنند.
وی درباره میزان استقبال افراد از این بخش گفت: استقبال به حدی خوب بوده که ما در طول هفته 35 تا 40 میز را داریم که البته در ایام عید تعداد این میزها افزایش می یابد و جالب توجه است که گاهی به دلیل شلوغی و ازدحام نمی توانیم پاسخگو باشیم. البته استقبال مردم در ایام عید مشوق کار آفرینان است که به همین منظور در ایام نوروز به کسانیکه در طول سال فعال بوده اند فضا تعلق می گیرد در واقع این میزها متعلق به کیشوندانی است که با کارآفرینی فعال هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان از ادامه این برنامه ها در نوروز امسال خبر داد و افزود: امسال نیز در نظر داریم که پیاده راه هنر را طی نوروز 96 به شکلی گسترده تر اجرا کنیم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.