ثبت 400 اثر در دومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش تاکنون

 دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه موج گفت: تاکنون 400 فیلم برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده اند.

 سعید یکه دهقان عصر شنبه در نشست خبری دومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و سومین جشنواره شعر و سرود کیش در تهران اظهار داشت: بیش از یک ماه پیش فراخوان جشنواره منتشر شد و اکنون در حال ارتباط با مجموعه های مختلف سینمایی هستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته 850 فیلم کوتاه از کل کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد:‌ 60 فیلم به مرحله داوری رسید و رسول صدر عاملی و نیکی کریمی از اعضای هیات انتخاب بودند.
یکه دهقان افزود: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم کوتاه موج 15 بهمن است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه www.art.kish.ir به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.
به گفته وی، تاکنون 400 فیلم ثبت نام شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، فیلم ها بازبینی شده و 60 فیلم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند و تا 15 اسفند ماه نیز مراسم اختتامیه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
وی از نیما عباس پور، مجید برزگر و بیژن میرباقری به عنوان هیات انتخاب این دوره از جشنواره یاد کرد و گفت: در بخش داوران هم پوران رخشنده و محسن امیر یوسفی به اضافه یکی دیگر از فعالان این عرصه که چند روز آینده نام آن اعلام می شود، حضور خواهند داشت.
به گفته یکه دهقان، این دوره ترکیب هیات انتخاب و داوران تخصصی تر شده است.

** 209 اثر به دبیرخانه رسیده است
دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش نیز در این نشست گفت: امسال شاهد سومین رویداد فرهنگی ادبی در کیش خواهیم بود که نخستین بار در سال 1393 به صورت سوگواره عاشورایی در سطح شاعران جزیره برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.
نغمه مستشار نظامی با بیان اینکه سال گذشته حدود 340 اثر از 86 شاعر مناطق آزاد در جشنواره شرکت کردند، افزود: در مرحله اول 110 اثر به داوری رسید و در نهایت 17 اثر برگزیده شد؛ برگزیدگان از شاعران مطرح کشور بودند که در کنگره های مختلف سراسری حائز رتبه هستند.
وی با بیان اینکه 209 اثر به دبیرخانه ارسال شده، ‌ادامه داد: موضوع این اشعار «خلیج فارس»، «اقتصاد مقاومتی» و «جزیره زیبای کیش» است.
مستشار نظامی، قالب شعرهای دریافتی را کهن، شعر نو، ترانه و سرود و شعر طنز عنوان کرد و گفت: اشعار رسیده فراتر از مرزهای رقابتی هستند و نوعی همدلی شاعران در آنها به چشم می خورد، این افراد تلاش می کنند کاری ارزشمند انجام دهند تا نام خلیج فارس و جزیره کیش ماندگار شود.
وی اظهار کرد: هدف از انتخاب عنوان جشنواره توجه به منویات مقام معظم رهبری بود که ایشان در دیدار با شاعران کشور از سرود به عنوان عالی ترین و اثر گذارترین نوع شعر یاد کردند و خواستند که این قالب ادبی احیا شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.