کیفیت آثار در سطح قابل قبولی بود

 داوران سومین جشنواره شعر و سرود کیش در ارزیابی خود سطح کیفی آثار رسیده به این رویداد ادبی را خوب و قابل قبول عنوان کردند.

محمد علی بهمنی داور و شاعر معاصر کشور شامگاه دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش  اظهار کرد : اشعار ارسالی قابلیت جشنواره ای شدن را داشتند و با مطالعه آثار حس کردم زندگی در آن وجود دارد.
وی سطح کیفی آثار را بسیار بالا دانست و گفت : به دلیل محدودیت انتخاب آن دسته از آثاری هم که امتیاز کسب نکردند در سطح خوبی بودند و حق برنده شدن داشتند.
داور جشنواره شعر و سرود در پاسخ به این سئوال که کدام قالب از قوت بیشتری برخوردار بود با تاکید بر اینکه هنر در قالب نمی گنجند اظهار کرد : در تمامی حوزه ها آثار خوب بود اما در ترانه باید اجرا صورت گیرد و تلفیق شعر ،موسیقی و صدا را باهم ارزیابی کرد که کار اجرا شده 'سامیه سلیمی' با موضوع خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشت .
وی گفت : در موضوع اقتصاد مقاومتی زیاد کار نشده بود و آنچه که جان شاعر گفته شده باشد در بین آثار دیده نشد .
علیرضا قزوه یک داور این جشنواه گفت : اشعار ارسالی قابلیت تبدیل شدن به چند مجموعه کتاب را دارند.
وی کیفیت آثار ارسالی را خوب دانست و ابراز امیدواری کرد که کیش پایگاهی برای فرهنگ و هنر کشور شود.
سعید بیابانکی شاعر و داور جشنواره، سطح این جشنواره را در مقایسه با برنامه هایی چون فجر و رضوی بالا دانست و به ایرنا گفت : تنوع قالب و موضوع در جشنواره وجود داشت و اشعار سپید، نیمایی ، کلاسیک ، طنز خوبی در بین آثار رسیده به چشم می خورد .
وی با بیان اینکه برخی شاعران شرکت کننده در جشنواره ،جزیره کیش را تا زمان حضور در جشنواره ندیده بودند گفت : آنها با بهره مندی از خلاقیت و ذوق هنری اشعار قابل قبولی را سرودند.
بیابانکی افزود :بوی زندگی ، طراوت ،تنوع و استقامت در شعرها شنیده می شد .
این شاعر معاصر پیشنهاد کرد که برای سال آینده بتوان آثار ارسالی در بخش ترانه و سرود را با کار موسیقایی تلفیق کرد .
این شاعر معاصر در پاسخ به این سئوال که کدام قالب در اشعار ارسالی از قوت بالاتری برخوردار بود گفت : قالب شعر کلاسیک همواره دارای پیشینه قدیمی تر و قوی تری نسبت به سایر قالب ها است ، در این جشنواره در قالب سپید نیز آثار خوبی به جشنواره رسیده بود که از خواندن آن لذت بردم.
وی شعر را رسانه ای ملی دانست و افزود : شعر رسانه ای است که به سادگی و به سهولت آثار را منتشر می کند.
بیابانکی دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران را نشان از اهمیت دادن مسئولان کشور به شعر دانست و گفت : شعر در تراز بالاتری قرار دارد ، کشور ما کشور شعر است و ما را به واسطه سعدی و خیام و نظامی در جهان می شناسند و در این عرصه از سایر کشورها جلوتر هستیم .
آئین اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش شامگاه دوشنبه با حضور مدیر عامل و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، رئیس آموزش و پرورش کیش ،رئس دفتر طنز حوزه هنری قم ، رئیس دفتر شعر حوزه هنری ،مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ، داوران و دبیر جشنواره ، استادان و علاقه مندان به شعر و ادب در سالن مینو پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.