برگزاری دومین دوره مسابقه سازه های ماکارونی در کیش

 دومین دوره مسابقه ساخت پل ماکارونی:کیش کاپ: با حضور پنج گروه منتخب از دبیرستان های کیش و دبی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

علی سلک غفاری عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری دومین دوره رقابت های سازه های ماکارونی 'کیش کاپ'در پردیس بین المللی صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : دوره نخست این رقابت ها با حضور 130 نفر از 30 گروه از مدارس پسرانه و دخترانه کیش برگزار شد که در سه گرایش سازه های سنگین ، سبک و زیبایی شرکت کردند
وی افزود : قرار بود برگزیدگان دور نخست در مرحله دوم که به صورت بین المللی برگزار می شود شرکت کنندکه امروز شاهد برگزاری دور دوم آن هستیم .
غفاری اظهار کرد : در این دوره و از 9 گروه منتخب پنج گروه از دبیرستان های آیت الله خامنه ایی و فاطمیه حضور یافتند ، همچنین یکی از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه دبی بصورت فردی در این رقابت شرکت کرد.
رئیس پردیس بین الملل شریف کیش اضافه کرد : هدف از برگزاری این رقابت ها این است که دانش آموزان با بحث ها و مفاهیم اولیه مهندسی و مسائل مربوط به طراحی ، خلاقیت ، کار گروهی به صورت عملی در فضای دانشگاه صنعتی شریف اشنا شوند.
غفاری افزود : دانش اموزان با طرح های مربوط با رشته های تحصیلی و مشاغلی که توسط دانشگاه صنعتی شریف قبل از برگزاری آزمون های سراسری اجرا می شود شرکت می کنند و با آگاهی و شناخت خوب رشته مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
وی تقویت کار گروهی و تنظیم زمان در این رقابت را مهم دانست و گفت : در دوره قبل دانش آموزان یک روز فرصت آموزش و طراحی داشتند اما در این دوره زمان کوتاه شد .
غفاری افزود : ارتقاء کیفیت سازه و زمان اجرای طرح در این دوره مورد توجه قرار گرفت و تلاش شد تا سازه های طراحی شود که بتواند بار و مقاومت بیشتری را تحمل کند.
وی در مورد برنامه های آینده به ایرنا گفت : سلسله رقابت هایی در حوزه مهندسی دانش آموزی طراحی شده است که موضوع میکرو بلایدرها در قالب نجات تخم مرغ برنامه ریزی می شود که در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد .
وی جایزه این رقابت ها را 750 هزار تومان عنوان کرد و گفت این مبلغ میان سه نفر تقسیم می شود .
تیم های برتر این دوره از مسابقه در بخش سازه های سنگین ،مدرسه نمونه دولتی فاطمیه،هنرستان فنی حرفه ای حوارزمی و ایت الله خامنه ای به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش سازه های زیبایی نیز تنها گروه شرکت کننده از مدرسه آداب کشور امارات به برتری رسید.
سازه های سبک در این دوره از مسابقه به دلیل تحمل نکردن وزن رتبه ای را کسب نکرد.
دومین دوره مسابقه سازه های ماکارونی در راستای ارتباط موثر با بدنه دانش آموزی جزیره کیش ، ارتقای دانش و ایجاد انگیزه تحصیلی به همت پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری آموزش و پرورش کیش برگزار شد.
نخستین دوره مسابقه ساخت پل ماکارونی ' کیش کاپ یا مهندسی دانش آموزی ' با حضور بیش از 30 تیم مرکب از 130دانش آموز از مدارس جزیره کیش بهمن ماه 95 در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
این مراسم با حضور رئیس دانشگاه شریف،برخی از روسای ادارات ،جمعی از دانش آموزان و خانواده های آنها در سالن مینوی این پردیس برگزار شد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.