دانشگاه جامع به دنبال فعال کردن رویکردهای کیفی است

 رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت : دانشگاه جامع به دنبال فعال کردن رویکردهای کیفی است و پالایش مدرسان ، نوع مدرک و انتخاب استادان در تمامی دانشگاه ها مورد توجه است.

 همایون روحیان پنجشنبه شب در آئین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری ابراز امیدواری کرد تا همگان درک درستی از اندیشه های ناب این استاد فرهیخته داشته باشند .
وی به فرموده امام راحل که ' معلمی امانتداری است ' اشاره کرد و افزود : امانت معلم انسان است و با سایر امانت هایی که خداوند به انسان داده متفاوت است .
روحیان در ادامه به تشریح چگونگی ایجاد این مرکز در کیش و تلاش های صورت گرفته پرداخت و افزود : وجود این دانشگاه سبب شد تا دانشگاه های دیگر در کیش ایجاد شوند .
وی با بیان اینکه این مرکز تغییر و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است افزود : امروز وجود بیش از یک هزار دانشجو مایه خوشحالی است .
رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی ، مرکز کیش را خاص و ویژه دانست و گفت : باید ظرفیت های آن بیش از پیش مطالعه شود .
روحیان اظهار کرد : دانشگاه جامع به دنبال فعال کردن رویکردهای کیفی است و پالایش مدرسان ، نوع مدرک و انتخاب استادان در تمامی دانشگاه ها مورد توجه است و این به معنای تسویه حساب با مدرسان نیست.
وی با بیان اینکه برخی رشته ها تنها نباید به یکی دو گرایش ختم شوند گفت : باید به حوزه های جدید بپردازیم و با اطلاع رسانی درست بتوانیم دانشجو جذب کنیم
این مسئول در دانشگاه جامع علمی کاربردی به برگزاری دوره های دانش افزایی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت : در صورت مطرح شدن درخواست این دوره ها را برگزار خواهیم کرد که به یقین در رشد و ارتقا مدرسان اثر گذار خواهد بود .
وی با تاکید بر اینکه باید فلسفه نظام علمی کاربردی را بدانیم افزود : مدرس این دانشگاه باید ریسک کند و در زمینه های نظری و عملی مطالب ارائه دهد .
رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بر جدی گرفتن کلاس های کاربینی و کارورزی تاکید کرد .
روحیان در پایان خطاب به استادان گفت : باید جوری رفتار کنیم که دانشجویان علاقه مند به دیدن ما و همواره به یاد ما باشند.
*معلمان اثر گذار ترین افراد در حوزه تعلیم و تربیت هستند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان نیز ،معلمان را اثر گذار ترین افراد در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت : آنان منابع و استنادی هستند که دیگران از رفتار و کردار آنها الگو می گیرند .
موسی جاودان فلسفه حضور خود در این مراسم را تقدیر از استاندانی دانست که بی مزد و بی منت زحمات زیادی را در عرصه تعلیم و تربیت می کشند .
وی اظهار کرد : هر فردی در مسیر بندگی به اطلاعات و مهارتهایی نیازمند است و اگر هوش استفاده از توانایی ها و نعمت هایی که به او داده شده نداشته باشد از مسیر اصلی به بیراهه می رود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان به فلسفه ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد وگفت : این دانشگاه بر اساس تقاضای جامعه ایجاد شد اگر چه نتوانست پاسخ کاملی به این نیاز بدهد نمی توان آن را تقصیر استادان دانست .
وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه جامع علمی را طور دیگری دید افزود : برای نگهداری این دانشگاه تلاش های زیادی شد و جلسه ای نیز با مدیرعامل منطقه آزاد کیش و معاونت فرهنگی اجتماعی داشتیم و قول مساعدی برای اختصاص زمینی و ساختمانی در شان این دانشگاه داده شد که امیدواریم این مسئله عملیاتی شود.
جاودان گفت : ما آمادگی داریم تا نشستی با استادان این دانشگاه داشته باشیم و با همدلی و همراهی در راستای ارتقا و رشد این دانشگاه تلاش کنیم .
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش نیز با گرامیداشت روز معلم به مهمترین رخداد پیش روی در کشور اشاره کرد و گفت : 29 اردیبهشت برای ملت ایران روز مهمی است و سرنوشت کشور در این روز رقم خواهد خورد.
غلامرضا حکمتی با بیان اینکه معلمان و دانشجویان در انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت گفت : حسب دستور ریاست دانشگاه جامع و دبیر شورای تامین مناطق آزاد کلاس های دانشگاه از 28 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه تعطیل خواهد بود و استادان بعد از این تاریخ زمانی را برای کلاسهای جبرانی پیش بینی کنند تا حق دانشجویان تضییع نشود.
در ادامه نجاتی یکی از استادان دانشگاه با بیان اینکه جایگاه و ظرفیت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه مغفول مانده است خواستار تغییر نگاه مرکز و استان به این دانشگاه شد .
شعر خوانی استاد محمدعلی یوسفی در وصف مقام معلم ، اجرای موسیقی و تجلیل از استادان نمونه و نیروهای بخش آموزش و بریدن کیک به مناسبت روز معلم از بخش های مختلف این مراسم بود.
مراسم گرامیداشت روز معلم با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ،رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس دانشگاه جامع استان هرمزگان ،سرپرست مرکز کیش و جمعی از استادان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.