رئیس دانشگاه صنعتی شریف حاصل 50 سال فعالیت های علمی و ممتاز دانشگاه صنعتی شریف را تربیت 50 هزار دانش آموخته در رشته های مختلف صنعتی عنوان کرد .

دکترمحمود فتوحی پنجشنبه شب در نهمین آئین دانش آموختگی دانشجویان پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف در تالار ابن سینای این دانشگاه افزود : بیش از دو هزار دانش آموخته این دانشگاه جزء هیات علمی دانشگاه ها هستند.
وی خاطر نشان کرد هم اکنون روسای سه دانشگاه مهم کشور جزء دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف هستند و این دانشگاه به فارغ التحصیلان خود می بالد .
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت : از معیارهای مهم کیفیت آموزشی هر دانشگاهی رضایت مندی مراکز بکارگیری دانشجویان فارغ التحصیلان آن دانشگاه است که این موضوع در باره دانشگاه صنعتی شریف در همه زمینه های برق ، مخابرات ، صنعت و معدن کاملا مشهود است و برخی از دانشجویان دانش آموخته دانشگاه نیز در خارج از کشور موجب افتخار آفرینی این دانشگاه شده اند .
وی خاطر نشان کرد :دانشگاه صنعتی شریف باید به سمتی حرکت کند که با هدایت پژوهش و فناوری های علمی به سمت نیازمندی های کشور و حل مشکلات منجر شود و دانشگاه صنعتی شریف و پردیس بین المللی کیش می تواند در این زمینه بسیار راهگشا و نقش آفرین باشد .
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد : برنامه ما برای این پردیس توسعه کمی و کیفی آموزش ها ، ایجاد پژوهشکده و جذب دانشجویان خارجی و انجام پروژه های مشترک با دیگر دانشگاهها ، مراکز آموزش عالی داخل و خارج و مراکز صنعتی است.
به گفته فتوحی زبان آموزش دروس در این پردیس دانشگاهی باید انگلیسی باشد و در حال حاضر 60درصد دروس در این پردیس به زبان انگلیسی است که باید این میزان تا مهرماه به 100 درصد برسد .
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت : ارایه بورس تحصیلی به دانشجویان برتر ، ارایه تسهیلات برای جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج ، توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز های منطقه ، ارایه دوره های آموزشی کوتاه مدت و کنفرانس های بین المللی از دیگر برنامه ها و اهداف این دانشگاه در کیش است .
رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف نیز با تاکید بر اینکه در سال جاری 392 فارغ التحصیل داریم گفت : 347 نفر در دوره کارشناسی ارشد ، 40 نفر کارشناسی و 5 نفر دکتری هستند.
علی سلک غفاری افزود: در این مراسم نیز 128 نفر دانش اموخته حضور دارند که 107 نفر کارشنای ارشد ، 20 نفر کارشناسی و 1 نفر دکتری حضور دارند که 42 نفر آنان خانم و 86 نفر دیگر اقا هستند .
وی گفت: نهمین دانش آموختگی در سال جاری مقارن شده با تشکیل انجمن فارغ التحصیلان پردیس که عضویت این دانش آموختگان نیز انجام شده و دانش آموختگان کارت عضویت دریافت کردند .
سلک غفاری به چهار محور برنامه های دانشگاه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر دنیا،انجام فعالیتهای پژوهشی با محوریت انتقال دانش و توسعه فناوری ،برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی با شاخص های بین المللی برای ارتقای تخصص و مهارت کارشناسان شاغل در صنایع استراتژیک برای تامین نیازهای صنعتی کشور و منطقه از ماموریت های است که در هیات امنای این دانشگاه باز تعریف شد.
وی افزود: پویایی برنامه ها و حمایت ویژه ریاست دانشگاه شریف برای ارتقای فعالیت های این پردیس به عنون یکی از سرمایه های ملی کشور تضمین کننده توسعه پایدار و موفقیت در رشد روز افزون آن خواهد داشت که تصویب بیش از 2 میلیارد تومان بورس تحصیلی برای ورودی سال جاری است.
غفاری تصریح کرد : ایجاد زیر ساخت های لازم برای تسهیل در جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور در این پردیس و توسعه رشته های کارشناسی را از دیگر برنامه های رهبردی این دانشگاه است.
مراسم جشن دانش آموختگی 128 دانشجو پنجشنبه شب با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرنانیان وزارت خارجه،امام جمعه کیش ،معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد کیش،فرماندهان نظامی و انتظامی،رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر کیش و خانواده های دانش آموختگان در پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.