اختصاص 2 میلیارد تومان بورس تحصیلی برای جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور و دانشجویان خارجی برای تحصیل در کیش

 دکترسلک غفاری از برنامه های پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف برای جذب دانشجویان خارجی و توسعه رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

دکتر سلک غفاری رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف در نهمین آئین دانش آموختگی دانشجویان این پردیس، مشارکت مستمر در ارتقاء فعالیت های دانشگاهی کشور از طریق جذب دانشجویان و اساتید خارجی، اجرای برنامه های مشترک با دانشگاه های معتبر جهان، انجام فعالیت های پژوهشی با محوریت ارتقاء دانش و توسعه فناوری و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی با شاخص های بین المللی با هدف ارتقاء  تخصص و مهارت کارشناسان شاغل در سامانه های استراتژیک و تامین نیازمندی های صنعتی کشور را از جمله محورهای اصلی فعالیت این دانشگاه در سال جاری برشمرد.
دکتر غفاری افزود: با توجه به بینش روسای دانشگاه صنعتی شریف و عزم راسخ آنها در جهت توسعه فعالیت های دانشجویان پردیس بین الملل بعنوان سرمایه های ارزشمند کشور و تضمین کننده توسعه پایدار تحقق این اهداف و تدوین سند چشم انداز دانشگاه امکان پذیر شده است.
 رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی برای جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور و دانشجویان خارجی از جمله اقداماتی است که با هدف ایجاد زیر ساخت های لازم و تسهیل در روند جذب دانشجویان خارجی در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف اجرا می شود.
وی همچنین از افزایش رشته های مقطع کارشناسی از 2 به 6 رشته خبر داد و گفت: ایجاد زیر ساخت های لازم برای تسهیل در جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور در این پردیس و توسعه رشته های کارشناسی از جمله برنامه های راهبردی این دانشگاه است.
دکتر غفاری تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزشی امسال و همزمان با جشن دانش آموختگی انجمن فارغ التحصیلان پردیس بین الملل کیش راه اندازی شده و دانش آموختگان همگی به عضویت این انجمن در آمده و کارت های عضویت آنها نیز صادر شده است.
رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف نیز با بیان اینکه امسال شمار فارغ التحصیل این پردیس 392 دانشجو بوده است داریم گفت : 347 نفر در دوره کارشناسی ارشد، 40 نفر کارشناسی و 5 نفر در مقطع دکترا تحصیلات خود را به پایان رساندند..
علی سلک غفاری افزود: مراسم نهمین دوره جشن دانش آموختگان پردیس بین المللی کیش با حضور  128 دانش اموخته برگزار شد که 33 درصد خانم ها و 67 درصد آقایان هستند.
به گفته وی در این مراسم  107 نفر کارشناسی ارشد، 20 نفر کارشناسی و 1 نفر از دانش آموختگان مقطع دکترا حضور داشتند.
همچنین دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه فارغ التحصیلی 50 هزار دانش آموخته حاصل 50 سال فعالیت های علمی و ممتاز دانشگاه صنعتی شریف است  گفت : بیش از 75 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف هستند و این افتخار بزرگی برای این مرکز علمی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف نقش مهمی در توسعه آموزش عالی کشور داشته است گفت: این دانشگاه بیش از 1800 فارغ التحصیل مقطع دکترا داشته است که 90 درصد آنها در بخش های مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند. هم اکنون روسای سه دانشگاه مهم کشور جزء دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: از معیارهای مهم کیفیت آموزشی هر دانشگاهی رضایت مندی مراکز بکارگیری دانشجویان فارغ التحصیلان آن دانشگاه است که این موضوع در باره دانشگاه صنعتی شریف در همه زمینه های برق، مخابرات، صنعت و معدن کاملا مشهود است و برخی از دانشجویان دانش آموخته دانشگاه نیز در خارج از کشور موجب افتخار آفرینی این دانشگاه شده اند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان صنعتی شریف نقش عمده ای در تامین سعادت آینده کشور دارند گفت: این دانشگاه تلاش می کند با هدایت پژوهش و فناوری های علمی به سمت حل نیازمندی های کشور و مشکلات بخش های مختلف مهندسی و صنعتی گام بردارد.
وی افزود: حضور دانش آموختگان این دانشگاه در بخش های مختلف صنایع برق، نفت و مخابرات، کشور، درخشش آنها در عرصه بین المللی و کسب جوایز ارزشمند و معتبر علمی جهانی بیانگر این امر است که دانشگاه صنعتی شریف توانسته است در جهت رفع نیازهای ملی و حفظ جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین المللی عملکرد موفق و افتخار آمیزی ارائه دهد.
به گفته دکتر فتوحی توسعه کمی و کیفی آموزش ها، ایجاد پژوهشکده و جذب دانشجویان خارجی و انجام پروژه های مشترک با دیگر دانشگاهها، مراکز آموزش عالی داخل و خارج و مراکز صنعتی از جمله برنامه های آتی دانشگاه صنعتی شریف است.
دکتر فتوحی همچنین تخصیص بورس تحصیلی به دانشجویان برتر، ارایه تسهیلات برای جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج، توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز های منطقه، ارایه دوره های آموزشی کوتاه مدت و برگزاری کنفرانس های بین المللی  را از دیگر برنامه ها ی این دانشگاه در کیش  برشمرد.
ریس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه طبق برنامه ها و اهداف تعیین شده می بایست زبان آموزش دروس در پردیس بین المللی کیش زبان انگلیسی باشد گفت: در حال حاضر 60 درصد دروس در این پردیس به زبان انگلیسی است که از ابتدای مهرماه به 100 درصد می رسد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش، در این مراسم با تقدیر از سخت کوشی و تلاش دانشجویان پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف گفت: تحصیل و کسب علم از جمله بخش های مهم زندگی بشر است و جوانان مي بايست با هوشمندی و توجه به نیاز جامعه رشته های تحصیلی خود را در دانشگاه ها انتخاب کنند تا بهتر بتوانند به کشورشان خدمت کنند.
نماینده ولی فقیه در جزیره کیش با تاکید بر اینکه برای به ثمر رسیدن تلاش های دانش آموختگان نیازمند تبدیل علم به ثروت و فناوری هستیم گفت: بخش  تبديل علم به ثروت و فناوري یکی از حساس ترین مقاطع زندگی انسان است.
امام جمعه کیش افزود: دانشجویان باید بکوشند تا با درایت و ایمان و اعتقادی راسخ در جهت تقویت انسانیت در فضای جامعه از تخصص و علم خویش بهره ببرند.
لازم به ذکر است مراسم جشن دانش آموختگی 128 تن از دانشجو یان پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف پنجشنبه شب و در آستانه ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرنانیان وزارت خارجه، امام جمعه کیش، محمد فتوحی رئیس دانشگاه شریف، علی سلک غفاری رئیس دانشگاه پردیس شریف، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر کیش و خانواده های دانش آموختگان در پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.