دسته: فرهنگی و هنری

 شب گذشته طی مراسمی و  با حضور محمد جواد جزینی، ابراهیم حسن بیگی استاد داستان نویس کیشوند، دکتر رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و جمعی از نویسندگان و علاقمندان به ادبیات فارسی جشن رونمایی از کتاب "فرکانس سکوت" در فرهنگسرای سنایی کیش برگزار شد.

به گزارش صبح کیش در ابتدای جلسه محمد جواد جزینی نویسنده و منتقد برجسته کشور به تعریف داستان کوتاه و تفاوت این نوع نوشتن ادبی با انواع دیگر داستان پرداخت و در ادامه در مبحث مانیفست داستان کوتاه نوشته ادگار آلن پو را ارائه کرد.

جزینی در بخشی از صحبت های خود ضمن تقدیر از ابراهیم حسن بیگی به عنوان استاد نویسندگان این اثر اظهار کرد:تنوع داستان ها در کتاب فرکانس سکوت نشانگر راهنمایی درست و بدون جهت دهی استاد بر نویسندگان است چراکه در بسیاری از موارد دیده می شود مجموعه داستان های کوتاه یک کتاب همه ادامه همان فکر استاد است و شخص چیز جدیدی به داستان اضافه نمی کند.

بخش بعدی مراسم به بیان پرسش و پاسخ حضار درباره کتاب فرکانس سکوت و چگونگی نقد داستان از محمد جواد جزینی گذشت.

پس از پایان این بخش، در ادامه جلسه و با حضور دکتر رضوانی، محمد جواد جزینی و ابراهیم حسن بیگی و همچنین نویسندگان این کتاب از کتاب مجموعه داستان های کوتاه فرکانس سکوت رونمایی شد.

دکتر رضوانی در ابتدای مراسم رونمایی با ابراز خرسندی از انتشار این کتاب و برگزاری این مراسم گفت: شاید بتوانم به جرات بگویم من از همه شما در این جلسه خوشحال تر هستم، زمانی که ما تازه فعالیتمان را شروع کرده بودیم اصلا برنامه فرهنگی در جزیره وجود نداشت و ما اصلا هنرمند در هیچ رشته هنری نداشیم.

وی ادامه داد: امروز ما در سامانه هنرمندان کیش  بیش از 720 هنرمند در 7 رشته هنری داریم و این باعث افتخار و خوشحالی است و ما امیدواریم هر روز بر تعداد هنرمندان جزیره افزوده شود.

در خاتمه مراسم یک نسخه از کتاب فرکانس سکوت به نویسندگان اثر و همه حاضران در جلسه اهدا و عکس های یادگاری جمعی و فردی حضار با یکدیگر گرفته شد.

گفتنی است کتاب فرکانس سکوت ۱۶ اثر از ۱۳ داستان نویس ساکن جزیره کیش گرد آوری شده و مقدمه این کتاب توسط ابراهیم حسن بیگی استاد داستان نویس کیشوند به رشته تحریر در آمده است.

برچسب ها :