دسته: فرهنگی و هنری

سبک زندگی متعالی روانه بازار نشر شد

 کتاب 'سبک زندگی متعالی' نوشته حجت الاسلام رحمان یوسف پور روانه بازار نشر شد .

 سبک زندگی یکی از موضوعات جدی در تعلیم ، تربیت و روانشناسی محسوب می شود و در دین اسلام به شیوه ای جذاب و سعادت بخش به آن پرداخته شده است .
در مقدمه این اثر آمده است :ملاک ها و معیارهای سبک زندگی متعالی و اسلامی را باید در جنبه های مختلف زندگی یک انسان جست وجو کرد .
در مورد اینکه انسان چگونه و به چه سبکی نیازهای خود را برطرف می سازد ؟ دو دیدگاه وجود دارد ، دیدگاه نخست این است که پاسخ به نیازهای طبیعی ، سبک و شیوه خاصی ندارد و هر انسانی بدون آموزش می تواند نیازهای خود را برطرف سازد که در این نگاه سبک و روش معنا ندارد .
دیدگاه دوم می گوید :انسان هدفمند است و همه کردارها و جنبه های حیات از کوچک و بزرگ باید بر اساس سبک و شیوه پسندیده و متعالی و ارزش مدار صورت گیرد ،تمامی جنبه های دیگر انسان همچون خوردن ، خوابیدن و تشکیل خانواده باید همراه با آدابی باشد که از طریق وحی و مفسران واقعی آن یعنی پیامبران و ائمه (ع) رسیده باشد و از این طریق است که می توان انسان را متعالی و ارزشمند دانست .
این دیدگاه با ارائه سبک زندگی والا انسان را در جایگاهی برتر از حیوانات می نشاند و او را از خاک به سوی افلاک به پرواز در می آورد .
این اثر سبک زندگی متعالی را در دو عرصه مورد بحث قرار می دهد با این توضیح که در همه عرصه های انسانی که در مسیر زندگی متعالی است کوچکترین و جزئی ترین رفتار به ظاهر مادی او با توجه به نیتی که دارد و آدابی که به جای می آورد معنوی می شود .
این اثر در دو بخش به سبک زندگی در عرصه های فردی و اجتماعی می پردازد که در بخش اول موضوعاتی چون تولد ، خوردن و آشامیدن ،لباس ، مسکن ، خواب ، سبک و آداب عبادت ، سبک و نحوه راه رفتن ، کار ، بهداشت و درمان ، آراستگی ،نظم ، انضباط و اعتدال مورد توجه قرار گرفته است .
به گزارش ایرنا ، در بخش دوم این اثر به موضوعاتی چون ازدواج ، تشکیل خانواده ، سبک تربیت فرزند ، صله رحم ، تعاون و همکاری ، همسایه داری ، ارتباط و تعامل با غیر مسلمانان ، محیط زیست و طبیعت پرداخته شده است .
کتاب 'سبک زندگی متعالی ' در 360 صفحه در شمارگان دو هزار نسخه و به قیمت 18 هزار و 500 تومان توسط انتشارات 'طلیعه سبز' روانه بازار نشر شده است .
یوسف پور امام جماعت مسجد امیر کیش کیش است و تا کنون 19 اثر از وی به بازار نشر راه یافته است که اسلام و آئین پرسش و پاسخ ،460 نکته نورانی درباره حج و نو جوان و جوانی از جمله این آثار است .

برچسب ها :