دسته: فرهنگی و هنری

 کیفی سازی آموزش و ایجاد اتاق فکر از اولویت های آموزش و پرورش کیش است

 سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش گفت : اعتماد سازی ، آموزش ضمن خدمت به معلمان ، کیفی سازی آموزش ،رفع نیاز مدارس و ایجاد اتاق فکر از اولویتهای این اداره برای سال جدید تحصیلی است .

عربعلی زینالی روز دوشنبه با تاکید بر اینکه برای ارتقاء آموزش و پرورش همه باید دست به دست هم بدهند؛ اظهار کرد : نقش مسئولان، رسانه ها و معتمدان محلی در این زمینه بسیار مهم است .
وی که حدود یک ماه است عهده دار این سمت شده، گفت : در این مدت کوتاه تلاش شده علاوه بر ایجاد فضایی آرام اعتماد سازی کنیم ، به نظر می رسد عده ای از مردم و تاثیرگذاران در کیش از آموزش و پرورش و فضای آموزشی آن گلایه دارند ، تلاش کردیم به آنها بگوئیم آموزش و پرورش متعلق به فرد نیست بلکه همه در آن سهم دارند وباید به ارتقا آن کمک کنند.
این مسئول در آموزش و پرورش کیش با تاکید بر اینکه مشارکت مردم برای اداره آموزش و پرورش مهم است تصریح کرد : ما نیازمند همفکری مردم برای ارتقاء آموزش و پرورش هستیم و از راهکارهای منطقی و دلسوزانه استقبال می کنیم .
وی تشکیل اتاق فکر با حضور معتمدان برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را از اولویت های کاری خود برشمرد و افزود : مدارس متعلق به فرزندان این مردم است ، ما مطالبه مادی نداریم اما اگرکسانی علاقه مند به کمک باشند استقبال می کنیم .
زینالی با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد بالا دستی و چارچوب قانون حرکت می کنیم؛گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه چیز را از خرد و کلان مشخص کرده از شیوه برخورد با دانش آموز ، معلم ، اولیاء و خیران و حتی شبکه های مجازی در آن دیده شده است ، نمی توان راهکارهایی را بکار بست که مغایر با قانون و اسناد بالا دستی باشد.
وی به تعامل خوب منطقه آزاد کیش با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : درخواست های خود را مطرح کرده ایم که هم وزارتخانه ،اداره کل و هم سازمان منطقه ازاد کیش قولهایی داده اند که تا حد ممکن امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.
سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش به 'پروژه مهر' برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود : از تعمیرات تا سازماندهی معلمان و دانش آموزان را در نظر گرفته ایم، چارچوب ها و نیازهای ما احصاء و نقل و انتقالات نیز انجام شده است که طی نامه ای آن را به اداره کل هرمزگان اعلام کرده ایم که امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در مهر جاری مشکل خاصی نداشته باشیم .
وی در مورد نحوه جذب معلمان و انتقال موقت و دائم آنها به ایرنا گفت : انتقال موقت دارای محاسن و معایبی است ، یکی از مزایای موقت بودن این است در صورتی که فرد مورد نظر نتواند پاسخگوی مطالبات آموزش باشد قرار داد وی تمدید نشود اما مهمترین عیب آن این است که این معلم دلگرم نیست و برنامه ریزی برای خود ندارد ،گاه معلمانی توانمند در منطقه حضور دارند اما شرایط ادامه کار با آنچه تصور می کنند مطابقت ندارد از این رو علاقه ای به ماندن در کیش ندارند .
این مسئول در آموزش و پرورش کیش تاکید کرد : وقتی حضور معلم دائم باشد مدیر می تواند برنامه ریزی کرده و کمبودها را احصاء کند ، تلاش ما این است نیروهایی را بکار بگیریم که پاسخگوی توقعات آموزشی مردم باشند .

*بهبود وضعیت معیشتی معلمان با پرداخت وام / تقویت صندوق رفاهی
وی توجه به وضعیت معیشتی معلمان برای دلگرم شدن به کار را مهم دانست و گفت : سازمان منطقه ازاد کیش حق مسکن پرداخت می کند اما با توجه به گرانی مسکن این مبلغ پاسخگوی نیاز آنها نیست ، هماهنگی هایی با بانک ملی برای دریافت وام 50 میلیون تومانی انجام شده ، همچنین رایزنی ها نیز با برخی بانک ها برای پرداخت وام به معلمانی که آموزش و پرورش آنها را معرفی می کند صورت گرفته است که امیدواریم بخشی از نیاز معلمان برطرف شود .
زینالی تقویت صندوق رفاهی معلمان را از دیگر برنامه های در دستور کار عنوان کرد و افزود : این صندوق وام 15 میلیونی به معلمان پرداخت می کرد که تلاش داریم مبلغ آن را به 20 میلیون تومان ارتقاء دهیم .
سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش اظهار کرد : پیشنهادات اولیه ای برای گرفتن زمین در قالب تعاونی به منطقه آزاد شده است تا کسانی که توانمندی ساخت دارند در این زمینه ورود کنند که امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد بتوانیم آن را اجرایی کنیم .

*اضافه شدن مدرسه 18 کلاسه به ظرفیت مدارس کیش / تقویت شورای معلمان
وی از اضافه شدن یک دبستان با امکانات لازم با ظرفیت 18 کلاس برای مهر ماه امسال خبر داد و افزود: این مجموعه می تواند بسیاری از مشکلات در سطح دبستان را حل کند.
زینالی به افزایش کادر آموزشی در سال جدید اشاره کرد و گفت : پیش بینی ما 8 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید است که به تناسب افزایش جمعیت دانش آموزش و کلاس ها حدود 450 نفر در ترکیب اموزشی و مدیریتی فعالیت خواهند کرد .
سرپرست آموزش و پرورش کیش در مورد ارتقاء کیفی آموزش در مدارس افزود : زمانی که بتوانیم بهترین معلمان را جذب کنیم گام موثری برای ارتقاء کیفیت برداشته ایم .
وی بر تقویت شورای معلمان تاکید کرد و گفت : نظارت بر مدارس ، حضور در شوراها و همفکری با اعضای شورا را در دستور کار داریم .
زینالی برگزاری کلاس های تقویتی و تخصصی ، تجهیز کتابخانه ها و منابع کمک آموزشی و تشویق دانش آموزان به مطالعه را از دیگر برنامه های مورد توجه خود در سال جاری بیان کرد.

* دریافت مبلغ هنگام ثبت نام ممنوع است
وی دریافت هزینه به هر عنوان از اولیاء مدارس را ممنوع اعلام کرد و به ایرنا گفت : آن دسته از خانواده هایی که از تمکن مالی برخوردار هستند می توانند در تامین نیازهای مدارس مشارکت داشته باشند.
زینالی با بیان اینکه با توجه به جمعیت دانش آموزش و مشکلات آموزش و پرورش بودجه وزارتخانه کفاف هزینه ها را نمی دهد افزود : هر قدمی که برای کمک به آموزش و پرورش برداشته می شود در اصل کمک به خودمان و آینده فرزندانمان است.
وی با بیان اینکه کمک های خوبی در کشور از سوی خیران در حوزه آموزش و پرورش انجام می شود افزود : با توجه به ظرفیت های موجود در کیش و سرمایه گذاران خیر امیدواریم بتوانیم از کمک های آنها در جهت ارتقا آموزش و پرورش کیش بهره بگیریم .

* هوشمند سازی 20 درصد مدارس در دستور کار است
سرپرست آموزش و پرورش کیش در مورد هوشمند سازی مدارس گفت: به لحاظ سخت افزاری با مشکلاتی روبرو هستیم ، گامهای در این راستا برداشته ایم اما این بدان معنا نیست که منتظر رسیدن بودجه باشیم تلاش می کنیم با همکاری انجمن اولیا در سالجاری دستکم 20 درصد از مدارس را هوشمند کنیم .
وی در خصوص ساخت مدارس به صورت مجتمع های آموزشی در کیش اظهار کرد : ایجاد این مدارس تحول عظیمی در آموزش و پرورش کیش ایجاد خواهد کرد ، در صورتی که مدارس ما استاندارد و دارای امکانات لازم باشند ماندگاری معلمان و دانش آموزان بیشتر خواهد شد و نیازی نیست که دانش آموزان برای مقاطع بالاتر به سرزمین اصلی بروند .

* بدهی 175 میلیون تومانی آموزش و پرورش کیش به اداره برق
زینالی یکی از مشکلات آموزش و پرورش کیش را هزینه بالای آب و برق مدارس عنوان کرد و گفت: قیمت آب و برق در کیش بالاتر از سرزمین اصلی است ، این اداره تا پایان تیرماه امسال 175 میلیون تومان به اداره برق بدهی دارد و گفت وگوهایی با رئیس این اداره انجام شده است که امیدواریم این مشکل حل شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری مسئولان و مردم مشکلات آموزش و پرورش کیش را حل کرد.

برچسب ها :