رییس دانشگاه تهران: آموزش عالی بدون کارکرد بین المللی معنا ندارد

 رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آموزش عالی بدون کارکرد بین المللی معنا ندارد افرود: مراکز آموزش عالی و دانشگاههای ما در بخش هایی از حوزه بین المللی خیلی خوب عمل کردیم ولی در بخش‌هایی دیگر نسبت به دنیا خیلی عقب هستیم.

محمود نیلی احمد آبادی روز پنجشنبه در هفدهمین اجلاس روسای دانشگاههای سطح یک کشور در کیش گفت: دانشگاه یعنی حضور در سطح بین‌الملل و نباید برای آموزش عالی مرز تعریف و تعیین کنیم.
وی اضافه کرد: امروز برخی کشورهای همسایه همچون قطر در حوزه بین‌المللی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است این در حالی است که ما از نظر ظرفیت انسانی، جمعیت، شرایط جغرافیایی و اقتصادی از ویژگی های مناسبی برخورداریم اما در زیرساختی و سرمایه گذاری و روابط آموزش عالی در حوزه بین الملل ضعف داریم.
وی تصریح کرد: مسایلی مثل ویزا، بحث انتقال ارز ، عدم امکان جذب و استخدام اعضای هیات خارجی از مشکلاتی است که هنوز وجود دارد و لذا باید با نشست های ویژه نیازهایی که می تواند در حوزه بین الملل به ما کمک کند را تبیین و تسهیل کنیم.
رییس دانشگاه تهران افزود: جزیره کیش یکی از توسعه یافته ترین بخش های کشور است و می تواند پایلوت و تجربه حرکت هایی علمی در محیط بین الملل از لحاظ کیفی باشد.
نیلی تاکید کرد: لازم است یک مرکز آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته علمی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت دانشگاه ها در این جزیره برای مطالعات پژوهشی فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاهها ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی یک میلیارد دلار تسهیلات فاینانس مصوب نموده است افزود: می توان با استفاده از این ظرفیت اعتباری، سرمایه گذاری های لازم در حوزه زیرساخت‌های علمی را در جزیره کیش انجام داد.
گفتنی است در این اجلاس روسای تمامی دانشگاه های سطح یک کشور در خصوص ارتقاء سطح کیفی فعالیت های مراکز آموزش عالی و تعامل با مراکز علمی بین المللی با بهره گیری از ظرفیت های منطقه آزاد کیش به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.