دسته: فرهنگی و هنری

جزیره کیش به مقصد نخبگان کشور تبدیل شود/ برخی دنبال حاشیه سازی برای آموزش و پرورش هستند

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: جزیره کیش باید به مقصد سکونت نخبگان کشور در حوزه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، فناوری و آموزشی تبدیل شود.

 محمد ابراهیم انصاری لاری روز شنبه در آیین گشایش دبستان پروین اعتصامی جزیره کیش در آستانه سالروز انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: ما به دنبال این هستیم که کیش یک سکونت گاه معمولی نباشد، باید خانواده ها در آموزش و پرورش کیش احساس آسودگی خاطر برای تحصیل فرزند خود داشته باشند.
وی تاکید کرد: اینکه برخی به خاطر نیازهای آموزشی فرزندان ، خانواده خود را در استانهای دیگر اسکان دهند و خود به جزیره رفت و آمد کنند، زیبنده کیش نیست و آموزش و پرورش آن باید مثل همه مراکز دیگر بدرخشد و ممتاز باشد.
وی با گرامیداشت سالروز پیروی انقلاب اسلامی و تبیین برخی توقعات امام راحل در اهداف شکل گیری انقلاب افزود: امام راحل در بهشت زاهرا (س) فرمودند ' ما انقلاب نکردیم که رژیمی برود و رژیم دیگر بیاید، ما انقلاب کردیم که انسان کهنه و متهجر قدیم برود و انسان نو و متکامل جدید بیاید.
وی با بیان این سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی که در صحیفه نور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: این کلام امام راحل که جان مایه انقلاب اسلامی است و می تواند وظیفه و رسالت همه ما بویژه در آموزش و پرورش را نشان دهد، امروز مغفول مانده است.
انصاری لاری گفت: امام راحل هدف غایی و افق انقلاب اسلامی و این فلسفه بزرگ را در این یک جمله بیان و ترسیم کردند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ثمرات فراوانی از جمله آشتی دادن رضایت مردم و خلق و خالق داشته است و این حرکت بزرگ و انقلابی مردم با فلسفه و دستاوردهای انقلاب قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: اگر شاخص های انقلاب فراموش شود و به سمت عوض کردن انسان نرفته باشیم تمامی اقدامات وزارت خانه ها، سازمان ها، ساز و کار و بودجه، مورد نقد و پرسش جدی قرار می گیرد، با این وجود بخشی از آرمان امام خمینی(ره) امروز محقق شده است و به آن افتخار می کنیم.
وی تاکید کرد: امروز آموزش و پرورش محور اصلی این توسعه انسانی است و ما در جزیره کیش به این مطلب اهتمام جدی داریم .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: باید انسان های جزیره کیش نیز ممتاز باشند و در حد نگین بدرخشند که در گرو تلاش و کوشش مضائف در آموزش و پرورش است.
انصاری لاری با اشاره به اولویت سازمان منطقه آزاد در توسعه آموزش و پرورش گفت: به این منظور اعتبار 150 میلیارد ریالی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی و کادر اداری آموزش و پرورش در سال 97 تخصیص داده شده است که البته منجر به افزایش انتظارات از این ارگان می شود.
وی افزود: همچنین امروز کار ساخت 2 مجموعه بزرگ آموزش و پرورش با اعتبار هر یک به ارزش 400 میلیارد ریال آغاز می شود و در یکسال آینده بهره برداری خواهد شد.
وی تاکید کرد: اعتقاد ما به بزرگ نمایی و مراسم کلنگ زنی نیست بلکه معتقدیم مراسم باید برای بهره برداری و عرضه نتیجه کار در حوزه آموزش و پرورش جزیره است.

**برخی دنبال حاشیه سازی برای آموزش و پرورش هستند
وی گفت: انتظار ما از مجموعه آموزش و پرورش زیاد است و توقع داریم که به شکل محتوای و جدی کار و وظیفه خود را جدی بگیرند و اجازه ندهند برخی مسایل حاشیه ای درباره این ارگان مطرح شود و نقاط ضعف آن را بزرگ نمایی کنند.
انصاری لاری تاکید کرد: شایسته آموزش و پرورش نیست دبیران در مغازه و غرفه ای از سر نیاز مشغول کار شود ، زیرا باید شرایط بگونه ای فراهم شود که دبیران آموزش و پرورش در وقت آزاد خود نیز به فکر تحصیل دانش آموزان باشند و به علم و دانش خود بیفزایند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: آموزش و پرورش باید به نقطه ای برسد که نیاز به کلاس های ترمیمی در خارج از این مجموعه برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.
وی با طرح این سوال که چه ضعفی وجود دارد که کلاس های ما پاسخگوی محتوای لازم نیستند؟ افزود: امروز فعالیت اصلی آموزش و پرورش به کلاس های خصوصی خارج از مجموعه آموزش و پرورش منتقل شده است!
وی با بیان اینکه وضعیت مدارس کیش باید متحول شود، اظهار کرد: کمک مالی که به مجموعه آموزش و پرورش در جزیره کیش خواهد شد بدون تردید موجب افزایش انتظارات کمی و کیفی آموزشی در این جزیره می شود.
سرپرست آموزش و پرورش کیش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه دخترانه ابتدایی با اعتبارات سازمان منطقه آزاد احداث شده است.
عربعلی زینالی افزود: این واحد آموزشی تنها مدرسه استاندارد جزیره با داشتن شرایط فیزیکی مناسب ، 18 کلاس درس، سالن ورزش، مجموعه اداری و کتابخانه است.
وی اظهار کرد: جزیره کیش دارای 40 واحد آموزشی که 25 واحد آن دولتی و 15 واحد غیر دولست است و هم اکنون هشت هزار و 400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

برچسب ها :