دسته: فرهنگی و هنری

اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن در جزیره كيش

 حجت الاسلام سیدین، امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) انس با قرآن را دژ محافظ انسان از حربه های شیطان برشمرد و افزود: هر چه انس ما با قرآن بیشتر باشد حرکت در دنیا آسان تر شده و عاقبت بخیری انسان تضمین می شود.
وی با بیان اینکه قرآن کاملترین درس براي بشر است، افزود: کسی که عالم سو قادر به همه امور است و از تمام زوایای زندگی انسان آگاه بوده و مسیر زندگی وی را ترسیم کرده است.
حجت الاسلام سیدین گفت: کسانی که با قرآن انس گرفته و درس زندگی خود را از قرآن می گیرند زندگی دنیا و آخرت خود و فرزندانشان را تضمین کرده اند.
وی افزود: باید با عملکرد مناسب و قرآنی در زندگی، فرزندان را به سوی پیروی از قرآن هدایت کرد.
منصوره رضایی مدیر موسسه قرآنی مشکات نیز دراين مراسم با اشاره به اینکه فعالیت های رسمی موسسه قرآنی مشکات از سال ۹۱ آغاز شده، افزود: این موسسه با ۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد و فرهنگسراهای جزیره کیش بیش از ۵۰۰ قرآن اموز در ۵ رشته قرآنی تربیت می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون کودکان زیر ۷ سال تا نوجوانان و جوانان دبیرستانی در پایگاه های قرآنی این موسسه که وابسته به دفتر نهاد امام جمعه است با مربیان با تجربه در حال آموزش دروس قرآنی هستند.
رضایی افزود: در این موسسه، قرآن آموزان در ۵ رشته قرآنی روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی و حفظ موضوعی و ترتیبی در حال تحصیل هستند.
وي گفت:  بیش از ۳۰۰ نفراز کودکان، نوجوانان و جوانان جزیره کیش در چهارمین دوره مسابقات قرآن موسسه مشکات با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت این مسابقات با برتری ۴۷ قرآن آموز در ۵ رشته قرآنی به کار خود پايان داد.

برچسب ها :