دسته: فرهنگی و هنری

رویکرد فرهنگی مسوولان در کیش برون سپاری امور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برون سپاری فرهنگی و هنری و مشارکت جدی بخش خصوصی در این حوزه مهمترین رویکرد و هدف مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش است.

 سعید پورعلی پنجشنبه شب در دومین نشست فصلی اصحاب فرهنگ و هنر جزیره کیش افزود: کیش فرهنگی، کیش آراسته به هنر است که در این راستا این جزیره زیبا سرآمد حوزه فرهنگ می شود و باید در کنار فعالیت های اقتصادی این منطقه را به قطب فرهنگی نیز تبدیل نماییم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: برون سپاری فرهنگی و مشارکت بخش خصوصی بویژه فعالان هنری حاصل گریز از تصدی گری بخش دولتی است که باید زمینه حمایت و تسهیل امور را فراهم نماییم.
وی تصریح کرد: برپایی جشنواره فیلم های فجر در کیش در سال گذشته نمونه عینی این برون سپاری فرهنگی است که بحق می توان نمره قبولی به بانیان و متولیان آن داد.
پورعلی با اشاره به اختصاص بودجه بیشتر از سرزمین اصلی به حوزه فرهنگ و هنر در جزیره کیش اظهار داشت: متولیان فرهنگی و هنرمندان جزیره کیش توانمد و شایسته برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مانند جشنواره های نوروزی و تابستانی کیش هستند.
وی یکی از شروط لازم برای تبدیل کیش به شهری خلاق را رویدادسازی در زمینه های هنری خواند و گفت: نباید منتظر سازمان منطقه آزاد کیش باشید، هنرمندان خود بهترین طراحان هستند که باید نقش فعالی در حوزه تصمیم سازی به ویژه در مسایل اجتماعی فرهنگی و هنری داشته باشند.
این مسئول فرهنگی گسترش پاتوق های فرهنگی را در کیش توان بالقوه ای در عرصه خلاقیت های هنری جدید دانست و از توانایی این جزیره برای برخورداری از پاتوق هایی مانند نمایشنامه خوانی، شعر خوانی در کافی شاپ ها و محافل اینچنینی یاد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست همچنین از پیگیری مطالبات اهل فرهنگ و هنر و پیشنهادات ارزشمند آنان در حضور مدیرعامل این سازمان و در نشست اول خبر داد.
وی گفت: در مدت چند ماه اخیر در حوزه فرهنگی اقدام های مثبتی رقم خورد که راه اندازی انجمن های هنری با مشارکت فعالان هنری جزیره از آن جمله است و در این راستا 30 نفر در قالب 9 کارگروه ماموریت یافته اند تا در یک بازه زمانی مشخص اقدامات قانونی برای تشکیل این انجمن ها را انجام دهند.
وی اختصاص فضای مناسب برای انجمن های هنری و مطبوعاتی با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که در این مورد نیز مقرر شده است تا کاخ مرجان ترمیم و بازسازی شده و در اختیار قرار گیرد تا یک مجموعه چشم نواز نیز به کیش اضافه شود را از دیگر اقدامات برشمرد.
پورعلی اظهار داشت: زمینه سازی برای رخدادهای فرهنگی و هنری و عرضه آثار موزه ای از توصیه های مدیرعامل سازمان در نشست پیشین بود که رایزنی هایی با برگزارکنندگان و مجموعه داران و فرهنگ سراهای بزرگ و موفق کشور انجام شده است.
معاون سازمان منطقه آزاد کیش تصزیح کرد: چهارمین جشنواره شعر و سرود مراحل خود را طی می کند که اختتامیه آن با حضور بزرگان این حوزه در کیش برگزار خواهد شد.
این عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت آموزش و پرورش که از سوی مدیرعامل سازمان ابلاغ شده و بدنبال ارتقای کمی و کیفی آن با همکاری مسوولان آموزش و پرورش کشوری هستیم تا ضمن ارتقای فضاهای آموزشی، دانش آموزان را در عرصه فرهنگ و هنر نیز فعال نماییم.
پورعلی گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتقای مدیران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار داده و بدین منظور نیز چند کارگاه آموزشی در حوزه های مدیریت فرهنگی و ارتقا آن برگزار می شود که تا پایان سال جاری ادامه دارد.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری هفته مبعث و ستاد برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی نیز برای پر بارتر کردن بار فرهنگی این رویدادهای ملی و دینی تشکیل شده و در حال برنامه ریزی هستند.
وی آغاز طرح واگذاری برخی فعالیت های فرهنگی به ویژه در فرهنگسراهای کیش و تدوین نظام مندی مطبوعات کیش برای ساماندهی مطبوعات و فعالیت های روزنامه نگاران برای حمایت از این صنف را از دیگر اقدام های چند ماه اخیر در حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد برشمرد.
در ادامه دومین نشست فصلی اصحاب فرهنگ و هنر برخی هنرمندان به نمایندگی از حوزه صنفی خود مطالبی ارایه کردند و به بیان انتظارات این حوزه از مدیریت فرهنگی کیش پرداختند.
در پایان این نشست از علیرضا نجابت مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش بخاطر برنامه ریزی جدی و تلاش همکاران آن مجموعه در برای ارتقای جایگاه صدا و سیما در ارزیابی های ملی، ابراهیم حسن بیگی بخاطر کسب مقام اول در جشنواره ملی داستان انقلاب، عباس نجاری بخاطر مقام اول در رشته طراحی لباس جشنواره تئاتر خیابانی ارس، نازیلا نوبهاری به خاطر کسب عنوان اثر شایسته تقدیر برای تالیف مجموعه آثار قصه های کیش و فریده ترقی به خاطر کسب عنوان برگزیده داستان سیمرغ نیشابور تقدیر و لوح سپاس به آنان اهدا شد.

برچسب ها :