در آخرین پنجشنبه و جمعه‌ مردادماه، ششمین دوره آزمون سراسری انجمن خوشنویسان ایران با استقبال هنرمندان جزیره کیش در فرهنگسرای سنایی این جزیره برگزار شد.

? در آخرین پنجشنبه و جمعه‌ مردادماه، ششمین دوره آزمون سراسری انجمن خوشنویسان ایران با استقبال هنرمندان جزیره کیش در فرهنگسرای سنایی این جزیره برگزار شد.

? "علی شربیانی" مدیر انجمن خوش‌نویسان جزیره کیش گفت: حدود ۱۳نفر در رشته تحریری و ۶ نفر با قلم درشت در مقاطع مختلف در این آزمون شرکت داشتند.

?وی اظهار داشت: در جزیره کیش به مقوله آموزش توجه بسیار کمی می‌شود و خودِ بومیان هم حتی اگر علاقه داشته باشند به علت ساعت‌های کاری، فرصت کافی برای حضور در کلاس‌های خوش‌نویسی ندارند.

?از نظر وی، تبلیغات در مورد آزمون سراسری خوشنویسان می‌توانست بهتر و وسیع‌تر باشد.
شربیانی با تأکید بر اینکه باید برای اوقات فراغت جوانان در کیش فکری جدی کرد، تصریح کرد: کیش را نباید منحصر به توریست و مسافرانی دید که در سفرهای چند روزه به جزیره می‌آیند و اوقاتی خوش و به‌یادماندنی سپری می‌کنند. بلکه باید نگران کیشوندانی بود که اسیر روزمرگی‌ها شده و در معرض افسردگی قرار دارند.

?وی ادامه داد: برای تحقق همین هدف، بنا داریم با همکاری آموزش و پروش و بسیج، کلاس‌های هنری را در وسعت و شرایط آسان‌تری برگزار کنیم.

?شربیانی اضافه کرد: خوشنويسی را بايد به مدارس برد و در سطوح پايين آموزش و پروش قرار داد. مسابقات و جوایزی نیز در سطح کلان، به‌ویژه در رسانه ملی باید به این امر اختصاص یابد.

?? آزمون سراسری پایان‌دوره‌‌ تابستان در رشته‌های "تحریری" و "قلم درشت" در 3 سطح مبتدی، تکمیلی و پیشرفته برگزار شد که اسامی و نتایج آزمون تا کمتر از یک ماه آینده، روی سایت انجمن خوشنویسان قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.