نمایشگاه وصیت تا شهادت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گرامیداشت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

نمایشگاه وصیت تا شهادت شامگاه یکشنبه یکم مهر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان محلی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه ضمن ادای احترام به رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بزرگداشت حماسه های ملت ایران و بزرگداشت ایثار و فداکاری های دوران دفاع هشت ساله است.

دکتر انصاری لاری با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه افزود: برگزاری این رویدادها یاد آوری فداکاری های انجام شده برای کشور و حفظ انقلاب است و در این نمایشگاه ها انتقال این ارزش ها به نسل جدید، جوانان و نوجوانان باید مد نظر قرار گیرد. نمایشگاه امسال با برنامه های بسیار خوبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: جزیره کیش به واسطه ظرفیت های خوب فرهنگی و هنری توانمندی بالایی برای برگزاری این رویدادها دارد و می توان با بهره گیری از این پتانسیل ها و هنرمندان جزیره کیش برای مناسبت های آینده برنامه ریزی خوبی انجام داد.

در این نمایشگاه حدود 20 غرفه فعالیت می کنند که عرضه محصولات فرهنگی، کتب و رسانه های دیجیتال با محتوای دفاع مقدس، روایت وقایع دوران دفاع مقدس توسط راویان حقیقی و نویسندگان برخی آثار این حوزه، نمایش عکس های مهرزاد ارشدی با موضوع 45 روز مقاومت خرمشهر و حصر آبادان، ارائه بیش از سه هزار عنوان کتاب، اجرای دو نمایش خیابانی کوچ و اِسو به کارگردانی و بازیگری بهنام کاوه گویی و آشنایی کودکان و نوجوانان با وقایع هشت سال دفاع مقدس با نقاشی های دیواری از بخش های این نمایشگاه است.

همچنین با طراحی انجام شده و نمایش ماکت مناطق جنگی، سنگر بندی و معبرهای دوران جنگ به همراه شرحی که رزمندگان و جانبازان از عملیات های دوران دفاع مقدس ارائه می کنند از بخش های جذاب نمایشگاه وصیت تا شهادت در جزیره کیش است.

گفتنی است نهادهای نظامی و انتظامی کیش نیز با حضور فعال در این نمایشگاه که تا 6 مهر از ساعت 18 تا 23  میزبان علاقمندان است بخش هایی از عملکرد و توانمندی های خود را ارائه کرده اند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.