طرح تاسیس شاخه کیش این کنسرسیوم بررسی و طرح عملیاتی آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمد حسین نکوفر گفت: این طرح با توجه به ظرفیت‌های ویژه منطقه آزاد فرصت مناسبی برای بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد کیش است و مصوبات جلسات کنسرسیوم کشوری در تسریع عملیاتی شدن این طرح در جزیره کیش بسیار مهم است.

وی افزود: در این جلسه روسای پردیس‌های دانشگاهی به بررسی رشته‌های مشترک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرداختند تا پس از اخذ مجوز‌های لازم به صورت مدارک مشترک دانشگاهی صادر شده در جزیره کیش ارائه شوند.

نکوفر همچنین جذب دانشجویان خارجی و برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه مدت را از اهداف این کنسرسیوم در کیش دانست و تاکید کرد: برگزاری رشته‌های مشترک بین دو یا چند دانشگاه با اقبال فراوانی از سوی دانشگاه‌های خارجی و دانشجویان متقاضی از کشور‌های مختلف روبروست و با توجه به ساز و کار وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در ایران، ماموریت کنسرسیوم در شاخه بین الملل و دانشجوی خارجی مسیر هموار تری خواهد داشت.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این کنسرسیوم کشوری متشکل از دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی تهران است و از سال گذشته برنامه ریزی برای تاسیس شاخه جزیره کیش انجام شده و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

جلسه دبیر کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر در جزیره کیش با حضور روسای پردیس دانشگاه‌های برتر جزیره کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.