امام جمعه کیش برنامه ریزی و برگزاری جلسات متعدد شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش را با محوریت عفاف و حجاب اقدامی کم نظیر و ارزشمند در این منطقه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش؛ برگزاری این جلسه در سطح مدیران عالی سازمان منطقه آزاد کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ موضوع مهم عفاف و حجاب در جزیره کیش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
به گفته حسن زاده، میان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور، هیچ شورایی به اندازه شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره اقدامات موثری در زمینه برگزاری جلسات متعدد، برنامه ریزی و پیگیری مصوبات فعالیت ندارد.
امام جمعه کیش با بیان این که برگزاری جلسه عفاف و حجاب در نوع خود بالاترین سطح جلسات شورای عالی عفاف و حجاب و شورای امر به معروف ونهی از منکر است، تصریح کرد: عفاف و حجاب یک موضوع مهم و نیاز به بررسی بسیار دقیق دارد.
وی با اشاره به این که شورای امر به معروف و نهی از منکر کیش در چند سال اخیر جلسات تخصص متعددی را در زمینه عفاف و حجاب برگزار کرده است، اظهار داشت: در همین راستا وظایف دستگاه ها به صورت جداگانه در قالب ۲۶ جلسه تخصصی و بر اساس وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات خود اعلام کرده به دستگاه ها و ادارات مختلف ابلاغ شده است.
امام جمعه کیش با قدردانی از تلاش مضاعف مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر در جزیره کیش گفت: معضلات اجتماعی ناشی از تردد برخی مسافران از شهر ها و استان های مختلف به کیش و آشنا نبودن به فرهنگ غالب این منطقه سبب شده تلاش این شورا در عمل نمودی نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تاکید بر این مهم که میان ساکنان کیش کمتر افرادی شناسایی می شود که گرفتار شدید معضلات اجتماعی باشند، گفت: برخی از معضلات اجتماعی در جزیره کیش را می توان در خودروهای کرایه ای، بازارها و کنار ساحل مشاهده کرد که از شهر ها و استان های مختلف به این منطقه سفر می کنند و هیچ ارتباطی با جزیره کیش ندارند.
وی با بیان این که تلاش شورای امر به معروف و ‌نهی از منکر کیش یک تلاش قابل ستودنی است، خاطر نشان کرد: به خاطر شناور بودن مسافران از شهرها و استان های مختلف به جزیره کیش؛ ارائه مجموعه ای از پیشنهادات شورای امر به معروف و نهی از منکر و تعیین وظایف دستگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
امام جمعه کیش بیان داشت: دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه با انجام وظایف محوله خود می توانند ۸۰ درصد معضلات اجتماعی کیش را حل کنند.
وی تصریح کرد: حوزه حراست ادارات و نهادها می توانند با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند و تحقق این مهم برای بهتر شدن فضا در جزیره کیش خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.