چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در چهار بخش و در ۲ فضای کافه و ساحل در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش گفت: تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه و هویت بخشی به نمایش‌های کافه‌ای و ساحلی و گسترش رویداد‌های نمایشی در فضا‌های غیر متعارف از اهداف برگزاری این جشنواره است.

نجاري گفت: حمایت از نمایش‌های سنتی ایرانی با پیشینه‌ی اجرا در کافه‌ها و قهوه خانه‌ها، حمایت از گونه‌ها و اشکال مختلف اجرایی و آثاری که گستره‌ی وسیع تری را در حوزه‌ی اجرا نسبت به تئاتر مرسوم در بر می‌گیرد که اجرا‌های بین رشته ای، هنر جدید و زبان نو در هنر‌های نمایشی را شامل می‌شود، (پرفورمنس آرت، اجرای آلترناتیو، تئاتر کاربردی و غیره)؛ بدیهی‌ است جشنواره فضای مناسبی برای هنرمندان حوزه حرکت و نمایش‌های عروسکی نیز است، تولید و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های خلاق نمایشی و حمایت و تقویت هنرِ عکاسیِ تئاتر در جزیره کیش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وي گفت: شرایط شرکت در مسابقه نمایش‌های کافه‌ای شاما حداکثر ۱۰ دقیقه مدت زمان اثر با گروه حداکثر سه نفری، استفاده نکردن از دکور سنگین بوده و تناسب محتوایی و به ویژه شکل اجرایی اثر با فضای کافه (کافه۶۹) است.

نجاري افزود: در بخش مسابقه نمایش‌های ساحلی نیز مدت زمان آثار نمایشی ارسالی باید حداکثر ۲۱ دقیقه با گروه حداکثر چهار نفری، تناسب با فضای ساحل و بهرهمندی از امکانات ویژه آن (ساحل شنی، چشم انداز وسیع و نیلگون دریا، آب دریا، آمبیانس فضا) از شرایط پذیرش آثار است.

دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش گفت: بخش مسابقه طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب نیز به منظور تولید و اهمیت بخشی به طرح‌ها و ایده‌های خلاق نمایشی ویژه فضای کافه یا ساحل برگزار و به صورت مجزا داوری می‌شود.

وي افزود: شرایط شرکت آثار در این بخش شامل نوشته شدن اثر حداکثر در هفت صفحه، پرهیز از اضافه گویی و ذکر نام اثر و نام مؤلف به‌طور حتم در صفحه نخست است.

دبیر جشنواره تئاتر کوتاه ملی کیش افزود: فراخوان بخش مسابقه عکاسی تئاتر نیز به صورت مجزا در ۲۵ آبان امسال منتشر و در پیوست این اعلان قرار می‌گیرد که علاقه مندان به شرکت در این بخش باید به سایت جشنواره مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه آدرس الکترونیکی این جشنواره kishtheaterfestival.ir است، افزود: ثبت نام در این جشنواره تمامی بخش‌ها به جز عکاسی از ۱۴ شهریور تا ۲۵ مهر سال جاری است.

نجاری افزود: متقاضیان بخش کافه و ساحل به منظور حضور در جشنواره لازم است نسخه از اثر خود را در قالب DVD به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هنرمندان می‌توانند در تمامی بخش‌ها شرکت کنند، اما از هر کارگردان یا مولف صرفا یک اثر پذیرفته خواهد شد.

وی گفت: موضوع جشنواره بطورکامل آزاد است، اما آثار متناسب با رویکرد و اهداف جشنواره در اولویت انتخاب خواهند بود و علاقه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی جشنواره و یا با شماره ۰۹۳۰۹۱۶۶۹۵۶ تماس حاصل نمایند.

وی افزود: شرایط برگزاری جشنواره بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت کیش خواهد بود و فراهم کردن امکان سفر به جزیره کیش از جمله تعهدات دبیرخانه است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.