سازمان مدیریت بحران کشور از راه اندازی سه ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در کیش، بنادر آفتاب و چارک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تیم تخصصی این موسسه در سفر به کیش سه ایستگاه لرزه‌نگاری موقت را در جزیره کیش و بنادر آفتاب و چارک فعال کردند.

سامانه اطلاع‌رسانی وقوع زمین‌لرزه در معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز راه‌اندازی شد و امکان مشاهده شکل‌موج دریافتی از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موقت و نیز ایستگاه‌های لرزه‌نگاری دائم در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر فراهم شده است.

با راه اندازی سامانه اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه در جزیره کیش این امکان فراهم شده است تا آخرین وضعیت لرزه‌خیزی کیش و مناطق پیرامونی آن به صورت برخط قابل مشاهده باشد و در مواقع اضطراری برای اطلاع‌رسانی، پیش‌آگاهی عمومی و مدیریت بحران زمین‌لرزه استفاده شود.

راه‌اندازی سه ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در جزیره کیش و مناطق همجوار، کمک فراوانی برای ثبت کامل لرزه‌های خرد در منطقه برای بررسی تحلیلی فعالیت لرزه‌ای جزیره کیش و مناطق پیرامونی آن و نیز پیش‌آگاهی و اعلام دقیق وقوع زمین‌لرزه‌ها در منطقه موثر است.

در راستای پوشش مناسب‌تر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در جنوب کشور و براساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مقرر شد، یک ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در جزیره کیش احداث، تجهیز و راه‌اندازی شود.

براساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور مکان‌یابی برای تاسیس ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در جزیره کیش انجام شده و با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد کیش، اولین ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در این جزیره در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.