دسته: گردشگری

 مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری کیش افزایش یافته است

 معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه از ظرفیت های مختلف می توان برای ماندگاری گردشگر بهره برد، از افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری کیش خبر داد و گفت: تفکرهای جزیره ای باید از این منطقه خارج شود.

 

محمد محب خدایی روز شنبه در نشست تشریح برنامه های نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش اظهارداشت: برنامه ریزی و تکمیل زیرساخت های گردشگری در سه سال گذشته سبب شد تا در جشنواره نوزدهم برنامه های متنوع، شاد و هیجان انگیزی به گردشگران و شهروندان ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در اجرای برنامه ها بدنبال افزایش مشارکت ها و استفاده از مکمل ها بودیم، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تلاش کردیم از ظرفیت ها، داشته ها و مکمل ها در کنار هم برای تبلیغ جزیره کیش استفاده کنیم .
محب خدایی اجرای جنگ لبخند کیش با بهره مندی از هنرمندان مطرح کشور در حوزه طنز و موسیقی هر شب، راه اندازی کارناوال شادی مرکب از هنرمندان و ارائه کنندگان خدمات گردشگری و معرفی این خدمات همراه با اجرای موسیقی و برنامه های شاد، برگزاری جنگ کودک و حضور عروسک های لاکی و دلفی و تیپوخان، جشنواره های جزیره آبنبات چوبی، سلامت، جزیره هیجان، رالی تور خانوادگی، جشنواره خرید، مسابقه های متنوع و اختصاص جوایزارزنده از سوی حامیان مالی را از برنامه های این جشنواره عنوان کرد.محب خدایی به حضور خوانندگان مطرح کشور در برنامه های شبانه جشنواره نوزدهم اشاره کرد و افزود: برنامه ای ویژه با عنوان 'جزیره تو' در نظر گرفته شده که شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه های مختلف است که با همکاری یکی از شبکه های تلویزیونی در کیش تولید می شود .
محب خدایی با تاکید براینکه برای رسیدن به تصویر مطلوب در حوزه گردشگری تمام بخش ها باید با برنامه ریزی پیش روند افزود: پس از تخلیه هتل و تا فاصله زمانی ترک جزیره و برای رفاه حال بیشتر، گردشگران می توانند از طریق هتل ها یا در کنسرت های در نظر گرفته شده حضور یابند و یا از مجموعه استخرهای المپیک و کرانه استفاده کنند و سفری خاطره انگیز با انرژی مضاعف از جزیره را به یادگار ببرند .
وی به مشارکت بالای هتلداران و جامعه بازاریان در برگزاری جشنواره تابستانی و طول سال اشاره کرد و گفت: بالاترین میزان مشارکت توسط هتل ها با اختصاص اتاق های خالی 70 میلیارد ریال و پس از آن جامعه بازاریان با 18 میلیارد ریال بوده است، تخفیف 20 تا 50 در بازارها، مراکز خرید، تفریحات دریایی و خدمات گردشگری از دیگر مشارکت های برای جشنواره نوزدهم است .
محب خدایی از اختصاص کارت بیمه رایگان برای گردشگران ورودی به جزیره کیش خبر داد و اظهار کرد: گردشگران تا سقف 10 میلیون ریال برای دریافت خدمات اورژانس و درمان های سرپایی در برابر حوادث بیمه می شوند.
وی در مورد تبلیغ و اطلاع رسانی برای جشنواره در سطح شهر و استفاده از بنرهای شهری گفت : باید این تبلیغ در بسته های گردشگری و از مبدا فرودگاه ها انجام گیرد ، اگر بدنبال ساختار سیستمی هستیم باید با مبانی صحیح کار شود، اما اگر تنها به دنبال نمایش و ارائه هستیم باید به ظواهر بپردازیم .
نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش که همزمان با عید سعید فطر آغاز بکار کرده تا 30 شهریور ماه ادامه دارد.
جزیره زیبای کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید می کنند. 

برچسب ها :