پيوستن ايرباس 321 به ناوگان هوايي كيش

 جوان ترين هواپيماي ايرباس كشور در نخستين پرواز خود از كيش به شهر مقدس مشهد، ظهر امروز 17 آبان فرودگاه اين جزيره را ترك كرد.

 در راستاي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد براي توسعه صنعت گردشگري، سازمان منطقه آزادكيش تامين ضروري ترين زير ساخت هاي رونق گردشگري و افزايش شمار مسافران داخلي و خارجي را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است كه خريداري چند فروند هواپيماي جديد براي شركت هواپيمايي كيش و راه اندازي خطوط جديد پروازي از جمله اين برنامه ها است.
بر اساس اين گزارش، شركت هواپيمايي كيش به تازگي و براي اولين بار يك فروند هواپيماي ايرباس 321 خريداري كرده است كه جوان ترين هواپيماي ايرباس ناوگان حمل و نقل هوايي كشور است و ساعت 13 امروز 17 آبان در پنجمين پرواز داخلي خود براي نخستين بار جزيره كيش را به مقصد فرودگاه بين المللي مشهد ترك كرد.
به گفته كاپيتان جديدي مدير عامل شركت هواپيمايي كيش، با توجه به تاكيد مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش براي توسعه ناوگان حمل و نقل هوايي و ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات گردشگري، شركت هواپيمايي كيش كه از شركت هاي تابع سازمان است خريد 10 فروند هواپيماي جديد را در دستور كار خود دارد كه تا كنون 4 فروند از اين هواپيماها در 8 ماه گذشته خريداري شده است .
وي با تاكيد بر اينكه شركت هواپيمايي كيش مصمم است تا برنامه هاي توسعه اي خود را به طور كامل و با سرعت عملي سازد، از ورود يك فروند هواپيماي ايرباس ديگر به ناوگان شركت هواپيمايي كيش تا پايان اين هفته خبر دادو گفت: با عزم جزم سازمان منطقه آزاد كيش در جهت تحقق برنامه خريد 10 فروند هواپيماي جديد تلاش مي كنيم تا پايان امسال تمام اين هواپيماها خريداري شود.
مدير عامل شركت هواپيمايي كيش با اشاره به اينكه مدل هاي مختلف هواپيماها براي پرواز در مسافت هاي مشخصي ساخته مي شوند اظهار داشت: با توجه به اينكه هواپيماي ايرباس321 كه امروز مسافران را در مسير كيش به مشهد انتقال داد براي پرواز در مسافت هاي 3 ساعته و يا بيشتر طراحي و ساخته شده است و پرواز در مسافت هاي كوتاه مقرون به صرفه نيست، بزودي از اين هواپيما در مسيرهاي خارجي و پروازهاي طولاني تر استفاده مي كنيم.
كاپيتان جديدي از برنامه ريزي كيش اير براي برقراري پرواز از بيروت به جزيره كيش خبر داد و گفت: اميدواريم با ورود اين ايرباس جديد به ناوگان حمل و نقل هوايي كيش، بر قراري اين مسير پروازي بزودي ميسر شود تا شاهد رونق بيش از پيش گردشگري در جزيره زيباي كيش باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه در نظر سنجي سازمان هواپيمايي كشوري، كيش اير در مرداد امسال در زمينه كمترين تاخير پروازي مقام نخست شركتهاي هواپيمايي كشور را كسب كرده است تصريح كرد: شايد شركت هاي هواپيمايي بزرگ تر تعداد سورتي پرواز يا شمار خطوط پروازي بيشتري داشته باشند، اما بدون شك كيش اير از نظر كمترين تاخير پروازي، سطح كيفي خدمات، تكريم مسافران، نظافت كابين هواپيما و كترينگ در جايگاه بالاتري ايستاده است و اين امر مرهون برنامه ريزي دقيق و همدلي و تلاش تمام كاركنان و مسئولان شركت هواپيمايي كيش است.
وي خريد هواپيماهاي جديد و ازدياد ناوگان را يكي از موثرترين گام ها در جهت ارتقاء سطح ايمني و كيفيت پروازها،كاهش تاخير و افزايش رضايتمندي مسافران برشمرد.
لازم به ذكر است توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی کیش و خرید هواپیماهای جدید یکی از موضوعاتی است که مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش از بدو ورود به این جزیره پیگیری کرده است و در پی تلاش های مستمر سازمان منطقه آزاد کیش، پيش از اين نيز در 26 اسفند 94و دوم فروردین 95 دو فروند ایر باس 320 به جمع هواپيماهاي شركت هواپيمايي كيش افزوده شده بود.
اين ايرباس 321 نيز كه در سال 2007 ساخته شده و به دليل نگهداري مناسب، شرايط و موقعيت بسيار مطلوبي دارد، سومين هواپيماي تازه خريداري شده در شركت هواپيمايي كيش است.
این هواپیما با ظرفیت 170 مسافر داراي برنامه هاي پروازي متفاوتي است و در وضعيت فعلي با 142 صندلي اكونومي و 28 صندلي بيزنس تا دو هفته آينده مسافران را در مسيرهاي داخلي جابجا كرده و سپس از سه فرودگاه کیش، مشهد و امام خمینی (ره) در مسیرهای خارجی پرواز مي کند.
شرکت هواپیمایی کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و در حال حاضر دارای 13 فروند هواپیما شامل، 1 فروند ايرباس 321 ،2 فروند ایرباس 320، 7 فروند MDو3 فروند هواپیمای فوکر100 است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.