رئیس جامعه هتلداران کیش بر شناسنامه دار شدن خانه های استیجاری تاکید کرد و گفت: با ساماندهی وشناسنامه دار شدن خانه های استیجاری از مشکلات و معضلات احتمالی پیشگیری می شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش بر شناسنامه دار شدن خانه های استیجاری تاکید کرد و گفت: با ساماندهی وشناسنامه دار شدن خانه های استیجاری از مشکلات و معضلات احتمالی پیشگیری می شود.

مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش با تاکید بر ساماندهی خانه های شبانه گفت: برخی از مسافران علاقمند به حضور در یک مکان و به طور دسته جمعی هستند ترجیح می دهند در منازل استیجاری اقامت کنند به همین دلیل به خصوص در زمان های اوج مسافر مانند ایام نوروز با ساماندهی و شناسنامه دار کردن این منازل می توان ضمن نظارت بر فعالیت های این مکان ها از مشکلات و معضلات احتمالی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نهادهای گردشگری، جامعه هتلداران یا هر بخش دیگری که سازمان تعیین می کند می توانند متولی این اقدام شوند افزود: با این ساماندهی هر شخص به هر صورت و هر زمان نمی تواند منزل شخصی خود را اجاره دهد چرا که در بسیاری موارد ساکنان خانه های استیجاری در مجموعه هایی که خانواده ها در آن ساکن هستند مشکلاتی را برای همسایه ها به وجود می آورد.

ساختار درجه بندی هتل ها باید تعیین شود

صفا در رابطه با درجه بندی هتل ها اظهار کرد: درجه بندی هتل ها انجام خواهد شد اما ساختار آن باید توسط معاونت گردشگری تعیین شود.

وی ادامه داد: در نشستی که با مدیرعامل سازمان در هتل فلامینگو برگزارشد از ایشان درخواست کردیم تا هتل های کیش درجه بندی شوند و این درخواست مورد موافقت نیز قرار گرفت اما برای درجه بندی باید ساختار آن در نشستی با حضور معاونت گردشگری و بابهره گیری از کارشناسان متخصص تعیین شود تا با استفاده از استاندارهای بین المللی آن ها را با شرایط ایرانی، اسلامی و مناسب جزیره کیش بومی سازی کرده و پس از طراحی و برنامه ریزی های مناسب به مرحله اجرا درآورد تا درجه واقعی هتل ها مشخص شود.

 

بازسازی هتل های گردشگران تغییر روادید(چنج ویزا)

رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه سه هتل از هتل های گردشگران تغییر روادید پس از بازسازی در حال پذیرش مسافر هستند بیان کرد: یکی دیگر از این هتل ها که به کیش ایر تعلق داشت در حال بازسازی برای استفاده توسط کادر پروازی کیش ایر است و سه هتل نیز با وجود بازسازی به دلایلی که اعلام نشده پذیرش مسافر ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این هتل ها نیز پس از قطع حضور مسافران تغییر روادید به صورت راکد درآمده است گفت که دو هتل باقی مانده نیز هنوز بازسازی نشده اند.

صفا یادآور شد: کل تخت های هتل ها ۱۲ هزارتخت است که با افزایش هتل هایی که احتمال می رود تا ایام نوروز به ناوگان هتلی افزوده شود به ۱۵ هزار تخت خواهد رسید.

 

افزایش قیمت باید متعارف باشد

رئیس جامعه هتلداران کیش در رابطه با افزایش قیمت هتل ها در ایام نوروز گفت: از زمان حضور دکتر مونسان با تعاملی که بین بخش ها و نهادهای مختلف به وجود آمده است از مدیران هتل های کیش درخواست شده تا در ایام نوروز و اوج مسافر قیمت های هتل ها کنترل شده و کل سال را فدای ایام کوتاه مدت نوروز نکنیم و مدیریت هتل ها نیز با پذیرش این درخواست نهایت تلاش خود را برای کنترل قمیت ها داشته و با ما همکاری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی توان انتظار داشت که قیمت ها به هیچوجه تغییر نکند اما از تمامی مدیران هتل های کیش درخواست می کنیم تا قیمت ها به صورت غیر متعارف  افزایش نیافته و با رعایت حال گردشگران در این ایام امکان حضور مسافران در تمام ایام سال را فراهم کنند زیرا در اوج شلوغی ایام نوروز تنها ۸۵ هزار نفر در نهایت به کیش سفر می کنند اما در طول سال کیش میزبان نزدیک به ۲۷۵ هزار گردشگر است.

صفا در پاسخ به این سوال که آیا امکان ندارد نرخ مصوبی برای هتل ها تعیین شود تا براساس آن پذیرای مسافران باشند تشریح کرد: تعیین نرخ در صنعت هتلداری بر اساس عرضه و تقاضا و خدمات است و نمی توان از تمامی هتل های ۴ یا ۵ ستاره درخواست کرد تا به یک میزان قیمت گذاری کنند زیرا هر هتل بسته به امکانات خود خدمات متفاوت و خاصی را به مسافران خود ارائه کرد و بابت آن نیز هزینه دریافت می کند.

وی ادامه داد: در جزیره کیش هتل  ۵ ستاره دریایی ترنج که در خاورمیانه منحصر به فرد است با هتل های ۵ ستاره دیگر قابل قیاس نبوده و نمی توان انتظار داشت که دارای نرخ یکسان باشند.

این فعال صنعت گردشگری تاکید کرد: جامعه هتلداران یک انجمن است که وظیفه آن درخواست است و دستور نیست به همین دلیل ما درخواست می کنیم که حداکثر تلاش برای ارائه خدمات مطلوب از سوی هتل ها صورت پذیرد.

وی وجود چادرهای مسافرتی و کمپ های نوروزی را برای استفاده گردشگرانی که امکان حضور در هتل ها و منازل استیجاری را ندارند مناسب ارزیابی کرد و افزود: وجود چادرها برای هتل ها مشکلی به وجود نمی آورد و توصیه می شود که حتی هتل ها در مواقعی که این مسافران نیاز به حمایت و استفاده از خدماتی مانند حمام دارند به آن ها کمک کنند.

رئیس جامعه هتلداران کیش در رابطه با اجاره اتاق های هتل ها به آژانس های مسافرتی خاطر نشان کرد: قانونی برای منع این کار وجود ندارد و ۸۵ درصد از اتاق های هتل های جزیره هم اکنون به آژانس های مسافرتی اجاره داده شده (چارتر) اما توصیه ما این است که این کار انجام نشود.

جزیره کیش با مساحت ۹۱ کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس در سال میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد گردشگر داخلی وخارجی است که از مسیرهوایی و دریایی این جزیره را برای استراحت و کسب آرامش برمی گزینند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.