فرودگاه کیش آماده استقبال از میهمانان نوروزی

 با نزديك شدن به ايام نوروز فرودگاه بين المللي كيش آماده استقبال از گردشگران نوروزي مي شود.

 جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد گردشگری است که هر ساله در ایام نوروز شاهد حضور مسافران و گردشگران  از سراسر ایران اسلامی است.
فرودگاه بین المللی جزیره کیش در یازده ماه گذشته سال 1395 شاهد افزایش پرواز و مسافر بوده است. تعداد اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی این فرودگاه 2،617،956 نفر  و تعداد پرواز داخلی 20،546 نشست و برخاست در یازده ماه گذشته سال 1395 بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 1394 با 7 درصد رشد در بخش پروازهای داخلی و 15 درصد رشد در بخش مسافران داخلی همراه بوده است.
 مهندس عزت‌اله محمدی در خصوص تمهيدات انديشيده شده براي نوروز امسال عنوان کرد: در نوروز امسال تلاش میکنیم علاوه بر تکریم گردشگران و مسافران، تسهیلات ترمینالی را افزایش داده و برنامه‌ریزی مناسبی برای میزبانی از گردشگران نوروزی تدوین كنيم.
مدیرکل فرودگاه کیش با بیان اینکه در این ایام پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی پروازها و افزایش ۱۴ درصدی مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را خواهیم داشت، اظهار کرد: در نوروز امسال با ساماندهی گیتهای بازرسی پلیس، سپاه، گمرگ و کانترهای پذیرش مسافر و تسمه نقاله ها و سایر واحدهای خدماتی شاهد پذیرش و اعزام پرواز و مسافر بیشتری خواهیم بود.
مدیرکل فرودگاه کیش در مورد اقدامات انجام شده در سال گذشته در فرودگاه کیش گفت: از جمله اقدامات مهم  در سال ۱۳۹۵ برگزاری موفقیت آمیز هشتمین دوره نمایش هوایی کیش در آبان ماه بوده است. در این دوره تعداد 12 شرکت داخلی و خارجی با 51 فروند هواپیما و انجام 181 سورتی پرواز نمایشی موجب رضایت مندی و استقبال گسترده و بی نظیر مسافران و ساکنان شدند كه از گروههای شاخص در بخش نمایش هوایی می توان به شوالیه های سیاه کشور روسیه و بالتیک بیز کشور لتونی اشاره كرد. لازم به ذکراست در مدت زمان برگزاری نمایش هوایی در مجموع حدود 60،000 نفر از پروازهای نمایشی بازدید كردند که در مقایسه با دوره های قبلی نمایش هوایی، کم نظیر بوده است.
محمدی از دیگر اقدامات سال 95 به اجرای پروژه تاسیسات زیر بنایی سایت هلی پورت فرودگاه که با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد ریال در دست اجرا است اشاره نمود. پیش بینی می شود این طرح در شش ماهه  اول سال 96 به بهره برداری برسد. همچنین بهسازی و خرید دیزل ژنراتورهای جدید، تامین برق اضطراری فرودگاه، بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، بهسازی گیت‌های پلیس و سپاه و افزایش گیت ‌وی و ایکس ‌ری از اقدامات انجام شده در سال 95  در فرودگاه كيش است.
وی افزود: همچنین در  سال ٩٥  پارکینگ عمومی فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شد كه در حال بهسازی است و در پی آن امکان استقرار ۲۰۰ خودرو در پارکینگ مسقف و حدود 800 خودرو در پارکینگ رو باز فراهم خواهد شد.
دریافت سند نظام نامه مدیریت ایمنی که برای اولین بار در سطح فرودگاه های کشور بنام فرودگاه کیش ثبت شد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای دریافت گواهینامه فرودگاهی بوده است.
محمدی بهره‌ برداری از برج مراقبت جدید فرودگاه، بهره برداری از مجتمع هلی پورت، خرید و نصب سیستم سوئیچینگ، خرید دستگاه‌های کمک ناوبری DVOR/DME  و ILS CAT II، بهسازی و مرمت سطوح پروازی را از برنامه‌های اصلی در سال ۱۳۹۶ برشمرد و گفت: اجرای روکش، تطویل و تعریض و اجرای روشنایی CAT II  با قابلیت پذیرش پهن پیکرترین هواپیمای مسافری دنیا (ایرباس 380) با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال در حال انجام است که پیش بینی می شود تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد. 
 مدیر کل فرودگاه کیش عنوان کرد: احداث ترمینال جدید فرودگاه کیش از دو سال پیش آغاز شده و تاکنون بیش از ۵۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد. وسعت این ترمینال ۴۵ هزار متر مربع است و ظرفیت اعزام و پذیرش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سال را خواهد داشت. این ترمینال از نظر ظرفیت در حد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و از نظر زیبایی در رتبه نخست بين فرودگاه‌های ایران خواهد بود

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.