معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر نظارت و کنترل بر قیمت تورها همچون سال گذشته افزود: دفاتر خدمات مسافرتی که قیمت تورهای خود را به کیش بیش از نرخ مصوب عرضه کنند در سرزمین اصلی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

محمد محب خدایی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های نوروزی و فعالیت های صورت گرفته برای استقبال از مسافران اظهار کرد: امسال تغییر زیر بنایی در ارائه خدمات گردشگری به مسافران صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر قیمت ها همچون سال گذشته ادامه دارد افزود: به تمامی آژانس های کشور سقف قیمت تورها ابلاغ شده است و اگر این مراکز توری را بالاتر از سقف مصوب شده و بر اساس درجه هتل ها به مسافران عرضه کنند در سرزمین اصلی از طریق سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.
محب خدایی تصریح کرد: در این ارتباط سقف قیمت شرکت های هواپیمایی را با توجه به آزاد سازی قیمت ها از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده ایم و نرخ بلیت و هتل و یا هر دو نباید از سقف تعیین شده بالاتر عرضه شود.
وی با اعلام اینکه تمامی هتل ها ستاره های خود را نصب کرده و درجه آنها مشخص شده است گفت :درجه و ستاره های رستوران ها نیز بر اساس ارائه خدمات رستورانی و اجرای برنامه های شاد رتبه بندی و ستاره بندی شده اند.
محب خدایی با تاکید بر اینکه قیمت ها به دقت تعیین و تنظیم شده است افزود: یکی از اتفافات مهم در بحث گردشگری این است که تردد برای استفاده از جاذبه ها و خدمات گردشگری از قبیل رستوران ها، کلوپ ها، کشتی ها، مجموعه های چون پارک آبی رایگان است و تاکسی ها حق دریافت کرایه ندارند چرا که هزینه توسط دفاتر فروش خدمات گردشگری به تاکسی ها پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه گشت های جزیره امسال به سه بخش گشت های تاریخی ، طبیعت گردی و ساحلی تقسیم بندی شده است افزود: خریداران تورها بدون هر گونه محدودیت زمانی می توانند از هر یک از خدمات به صورت جداگانه استفاده کنند و مینی بوس ها در فاصله هر 10 دقیقه یکبار برای ارائه خدمات در زمان بندی ها و مسیرهای تعیین شده به صورت مرتب رفت و آمد می کنند.
به گزارش ایرنا ،محب خدایی گفت : این گردش ها به صورت چرخشی از اسکله تفریحی آغاز می شود و از مکانهای چون مجموعه تفریحی آوای خلیج فارس، مسجد ماشه عبور می کند و در نهایت به باغ راه ختم خواهد شد ، مینی بوس ها در ایستگاه تالار شهر مستقر می شوند و مسافران در این ایستگاه می توانند پیاده و سوار شوند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه مجموعه آوای خلیج فارس امسال به حوزه گردشگری اضافه شده است گفت : در این مجموعه بازدید کنندگان هر یک ساعت یکبار شاهد رقص موزیکال آب خواهند بود ، پارک آبی ' اوشن ' نیز به عنوان نخستین پارک آبی رو باز ایران در چرخه گردشگری در نوروز امسال قرار می گیرد .
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد حضور کشتی کروز در آبهای خلیج فارس و اینکه با چه قیمتی مسافران می توانند از خدمات آن استفاده کنند گفت: در روزهای نخست تعطیلات نوروزی ( سوم فروردین ماه 96) کشتی کروز در مسیر قشم و کیش راه اندازی می شود و تور آنها وابسته به هتل ها خواهد بود و گردشگران با تعرفه ها و قیمت های تعیین شده و مناسب می توانند از لذت سفر دریایی بهره مند شوند.
محب خدایی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما و کنترل بر آن افزود: قیمت مصوب در مسیر تهران به کیش و بالعکس 310 هزار تومان اعلام شده و پائین تر از سایر شرکت ها است، چارتر کنندگان نیز باید رعایت کنند تا افزایش قیمت نداشته باشند .
وی با بیان اینکه قیمت بلیت تک مسیر با دو مسیر اختلاف فاحش دارد افزود : قیمت بلیت تورها پایین تر اعلام شده است و تلاش داریم قیمت ها متعادل باشد.
محب خدایی در پاسخ به دیگر سئوال ایرنا که سایر مسیرهایی که هواپیمایی کیش ایر پوشش می دهد افزایش قیمت دارد یا خیر ؟ گفت: تا حدودی افزایش خواهد داشت.
وی در مورد سفر گردشگران با خودرو و اتوبوس گفت: برنامه هایی با هدف سفری سالم و ایمن به عنوان 'رالی دوجیم ' و 'جیرینگی' برای نوروز طراحی شده و برنامه هایی چون ثبت خاطرات و ایرانگردی به کل کشور و مسابقه ویژه ای با عنوان 'هفت سین' در نقاط مختلف جزیره برای گردشگران و کیشوندان در آن دیده شده است که مسابقه ای مهیج است و گردشگران باید هفت سین های پنهان شده در کیش را پیدا کنند و از جوایز مسابقه بهره مند شوند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به حضور اقوام مختلف ایرانی و اجرای برنامه های متنوع و شاد در باغ راه به عنوان یکی دیگر از برنامه های نوروزی اشاره کرد و اضافه کرد:این برنامه از 25اسفند ماه آغاز خواهد شد و در تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.
وی از حضور خوانندگان مطرح در طول تعطیلات نوروزی و اجرای کنسرت در کیش خبر داد و افزود: این برنامه ها امسال در دو نقطه برگزار خواهد شد .
محب خدایی به برنامه جشنواره همام که در راستای توجه به همت ملی و اقتصاد مقاومتی اجرا شده است گفت : این برنامه توسط شبکه پنج تلویزیونی با ساختاری جدید به مدت 30 شب روی آنتن است .
وی افزود: از 25 اسفند ماه نیز قرعه کشی های این جشنواره برگزار می شود و برنامه یک هزار سفر رایگان به کیش از این تاریخ انجام خواهد گرفت و کسانی که در این جشنواره شرکت کرده اند می توانند هر شب از جوایز هفت میلیون تومانی و هفته ایی یک خودرو بهره مند شوند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ازاجرای برنامه های شاد برای کودکان نیز خبر داد و افزود: انیمیشنی با عنوان 'قدم قدم' در 30قسمت تولید شده است که از شبکه سراسری پخش می شود که نگاهی ویژه به اماکن و مراکز گردشگری کیش دارد، برنامه های متنوع دیگری نیز در این زمینه تولید شده است.
خدایی در مورد اطلاع رسانی خدمات گردشگری گفت : اطلاع رسانی به صورت گسترده و یکپارچه ودر قالب بروشور در 300نقطه جزیره در استندها، هتل ها ، فرودگاه ، رستوران ها و دفاتر خدمات مسافرتی مستقر شده و به گردشگران ارائه خواهد شد که در آن تمامی جزئیات خدمات گردشگری ، اماکن و جاذبه های کیش در آن گنجانده شده و گردشگران با بهره مندی از آن می توانند از تمامی اطلاعات آگاهی یابند.
وی در مورد سامانه سناک و ثبت تخلفات نیز گفت : این سامانه فعال است و به شکایاتی که در آن درج شود رسیدگی خواهد شد.
محب خدایی در پاسخ به ایرنا که چه جرایمی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد ؟ گفت: با متخلفان برخورد جدی خواهد شد و در صورت مشاهده جرایم سنگینی پیش بینی شده است و تا پلمب واحد پیش خواهیم رفت.
این نشست در سالن معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.