دسته: گردشگری

 نخستین سمیتئاتر مدیریت حرفه ای خدمات هتلداری کشور برگزار شد

 نخستین سمیتئاتر مدیریت حرفه ای خدمات هتلداری کشور دوم خرداد ماه در مرکز همایش های کیش برگزار شد.

نخستین سمیتئاتر مدیریت حرفه ای خدمات هتلداری با همکاری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه علوم فنون با حضور اساتید برجسته در حوزه گردشگری و اجرای تئاتر مرتبط توسط هنرمندان و بازیگران حرفه ای صبح امروز سه شنبه 2 خرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این سمیتئاتر دکتر تهرانی، رئیس موسسه علوم و فنون کیش ضمن تشکر از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در راستای برگزاری این برنامه گفت: نگاه ما برای برگزاری این سمیتئاتر کاملا آموزشی بود لذا سعی داریم که با استفاده از صحنه تئاتر به سمت آموزش گام برداریم در واقع ما سعی داریم که با به نمایش گذاشتن بخش مهمی از مشکلاتی که حاصل تحقیقات ما در موسسه علوم و فنون کیش و شرکت پدیده تبار است به رفع معضلات این عرصه بپردازیم.
وی افزود: در راستای بررسی و کنکاش مشکلات بخش های مختلف گردشگری کشور، در ایام نوروز بالغ بر 12 هزار فرم پرسشنامه از گردشگران اخذ شد که پس از آن در بخش های مختلفی نظیر بازارها، هتلداری، بخش حمل و نقل و ... مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به سمع و نظر مدیران رسید.
مدیر موسسه علوم و فنون کیش تصریح کرد: تئاتری که در دل این برنامه گنجانده شده سعی دارد که بالغ بر 150 نکته کلیدی را که در پژوهش ها به آن دست یافته ایم به شکلی بزرگ نمایی شده به نمایش در آورد تا قابلیت آموزش بهتری داشته باشد.
تهرانی تاریخچه برگزاری سمیتئاترها را مربوط به سال 1950 دانست و گفت: سمیتئاترها یقینا در بدو امر با هدف بررسی عملکرد حوزه های سیاسی شکل گرفتند اما این عرصه اندک اندک و از سال 2006 به بعد سمت و سویی متفاوت و کاملا آموزشی به خود گرفت لذا ما نیز در موسسه علوم و فنون کیش و با استفاده از پتانسیل هنرمندان و اساتید جوان سعی کردیم که از ویژگی این بخش بهره مند شویم البته امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم نظیر این سمیتئاتر را نیز در بخش های دیگری نظیر حمل و نقل و بازار نیز داشته باشیم زیرا آموزش، زیر ساخت هر توسعه ای است.
وی ادامه داد: به طور حتم به تعالی رساندن هر توسعه ای با آموزش امکانپذیر است لذا امیدواریم که آموزش های این سمیتئاتر بتواند تغییراتی مهم در این راستا ایجاد کند.
در ادامه این جلسه، نیما کیمیایی، مدیرعامل گروه کسب و کار پریمیوم و نویسنده کتاب «برگ برنده مذاکرات» به  روش های موفقیت هر برند در راستای جذب مشتری اشاره کرد و گفت: بدیهی است که هر برند برای ادامه بقای خود نیازمند باز آفرینی است که البته این باز آفرینی نیز مستلزم یک جهش در تفکر خلاق است.
وی افزود: من معتقدم که بسیاری از افراد دی ان ای و شرایط دستیابی به موفقیت را دارا هستند اما متاسفانه این ژن را نادیده گرفته اند لذا لازم است که در وهله نخست بدانیم که سازمان ها نیز نظیر انسان ها دارای این ژن های مخفی هستند و البته من معتقدم که کیش بستر مناسبی برای حرکت به سمت افزایش کیفیت را داراست.
این مدرس تصریح کرد: به طور حتم برای افزایش کیفیت و دستیابی به یک سطح استاندارد هر کسب و کاری نیازمند عواملی نظیر: کیفیت، برخورد مناسب با مشتری و نو آوری است.
کیمیایی کیفیت را دارای زیر مجموعه های مختلفی در عرصه برند سازی خواند و اظهار کرد: عرصه کیفیت شامل زیر مجموعه هایی نظیر مزیت عملکرد، توجه به جزئیات، سبک، پاسخگویی و ارتباط است که هر کدام ویژگی خاصی را در این عرصه تعریف می کنند.
وی ادامه داد: مزیت عملکرد در عرصه کیفیت به این معناست که ارائه خدمات به مشتریان بر مبنای تفاوت های آنان صورت پذیرد و در واقع خصائص متفاوت مشتریان در خدمات دهی مد نظر قرار گیرد.
کیمیایی تصریح کرد: در بخشی مانند سبک ما به عنوان یک برند باید به این موضوع توجه داشته باشیم که سبک و نگاه خاصی را به مشتری ارائه کنیم البته در بخش پاسخگویی نیز مساله توجه به نیازها و دغدغه مشتری حتی پیش از آنکه او به مسائل اشاره کند در اولویت قرار دارد.
وی بخش ارتباط با مشتریان را دارای زیر مجموعه های مختلف دانست و گفت: در ارتباط برقرار کردن با مشتریان، صاحب یک برند باید به نحوی خدمات خود را ارائه کند که سبک زندگی مشتری او را تحت الشعاع قرار دهد ضمن اینکه لازم است خدمات به نحوی ارائه شود که مشتری احساس کند تنها او چنین امکاناتی را از سوی برند دریافت می کند.
این مدرس MBA بیان کرد: توجه صاحب برند به مشتری باید به نحوی باشد که نوع توجه مادر به فرزند را با همان احترام و توجه و عشق تداعی کند ضمن اینکه نیاز است که مشتری بتواند تمام خدمات را چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی در دسترس احساس کند.
کیمیایی نو آوری را از جمله ارکان مهم تداوم برند دانست و گفت: نو آوری به معنای اشتیاق و هرگز تسلیم نشدن است لذا لازم است که باور به برند در میان پرسنل بسیار زیاد باشد تا آنان نیز این دیدگاه را به مشتری انتقال دهند.
وی تاکید کرد: بینش نیز از جمله مسائلی است که سبب می شود بر اساس آن بتوانیم فرصت ها را به درستی ببینیم و یک برند را خارج از چارچوب و با نو آوری خاص خود تعریف کنیم ضمن اینکه یقینا تفاوت نیز در این روند باید مد نظر قرار گیرد.
کیمیایی افزود: باید به عنوان یک برند یا واحد خدماتی یا تولیدی به این مساله توجه داشته باشیم که مشتری ما نیز یک انسان است که ما در زنجیره تعامل با او قرار داریم لذا لازم است که به چهره انسانی و خدمات رسانی مناسب و بر مبنای انسانیت نیز توجه کنیم و گاهی از نگاه او نیز به دنیا بنگریم.
در ادامه این برنامه تئاتر 4 قسمتی از مشکلات هتل ها اجرا شد و پس از آن دکتر تهرانی و دکتر ناصرفر به تحلیل مسائل نشان داده شده و راه حل رفع آنان پرداختند.
شایان ذکر است که نخستین سمیتئاتر حرفه ای خدمات هتلداری کشور صبح امروز سه شنبه دوم خرداد ماه از ساعت 9 الی 14 در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار و به شرکت کنندگان نیز گواهینامه معتبر شرکت در این دوره ارائه شد.

برچسب ها :