دسته: گردشگری

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: تعطیلات نوروز 97 بدون تردید شاهد حضور گردشگران زیادی در این جزیره خواهیم بود و در واقع آزمون بزرگی پیش روی مسوولان کیش قرار دارد.

ابراهیم انصاری لاری دوشنبه شب در شورای اداری جزیره کیش با بیان اینکه دستور کار این جلسه بررسی مسایل و برنامه های ایام نوروز و گزارش کمیته های مختلف ستاد نوروزی است افزود: ایام نوروز 97 آزمون بزرگی را پیش رو داریم هر چند دهه فجر هم شاهد حضور گردشگران زیادی خواهیم بود که باید تدابیر خدماتی لازم اندیشیده شود.


وی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته 220 هزار نفر مسافر نوروزی داشتیم پیش بینی می شود نوروز پیش رو تعداد گردشگران بیشتری به کیش بیایند.


وی تعیین افزایش عوارص خروج از کشور، گران شدن نرخ دلار و کم شدن پروازها بخصوص به کشور امارات که مقصد عمده ای برای نوروز برخی از ایرانیان است موجب می شود تا در تعطیلات نوروز 97 حداقل 300 هزار نفر را در جزیره پذیرا باشیم.


وی تاکید کرد: باتوجه به محدودیت هایی که در جزیره هست امکان پذیرایی از این تعداد مسافر جز با دقت و مراقبت، همکاری و همدلی و پیش بینی لازم برای مواقع بحرانی امکان پذیر نیست.


وی ادامه داد: حضور حدود 300 هزار نفر در جزیره اتفاق بزرگی است که اگر حضور این تعداد گردشگر همراه با یک اتفاق غیر مترقبه مثل سیل ، طوفان و رگبار و امثال آن مواجه شود، کار خدمات رسانی و پذیرایی دشوارتر خواهد شد و همه این موارد را با توجه به تجربه گذشته مد نظر قرار دهیم.


وی تصریح کرد: امسال باید به نسبت سال های گذشته متفاوت تر و جذابتر جزیره را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده کنیم.

**مدیران جزیره کیش باید در تراز کشوری بدرخشند
انصاری لاری افزود: جزیره کیش به عنوان یک نگین درخشنده بویژه در حوزه گردشگری در کشور شناخته می شود و مشخصات ویژه ای این جزیره دارد که دیگر نقاط کشور از ،ن برخوردار نیست .


وی اظهار کرد: در اجتماع اخیر (دیماه 96) پنج جانبه وزرای خارجه کشورهای ایران عراق ، عمان ، ترکیه و قطر در جزیره کیش همه این افراد از دیدن ویژگیهای این جزیره متعجب شده بودند.


وی گفت: همه مشخصات جزیره کیش باید همانند نگین بدرخشد و مدیران و دست اندرکاران جزیره کیش نیز مانند نگین باید در کشور بدرخشند و در برنامه های پیش رو به تخصص، تجربه، توانایی، کارایی و کارگشایی همه مدیران احتیاج مبرم داریم.


وی از مدیران جزیره خواست برای رسیدن به اهداف مورد نظر جزیره، یک بار خود و مسوولیت تحت امر خود و همکاران و شیوه های کاری در خدمت رسانی را بازبینی کنند .


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما در جزیره کیش باید در هر زمینه ای راحت تر، بهتر ، دقیق تر و صحیحتر خدمت رسانی کنیم و نباید اینجا به نسبت سرزمین اصلی یک گیر و گرفتاری هایی در زمینه مسایل اجرایی و مسایل کاری در راستای خدمات رسانی به مردم بویژه فعالان اقتصادی وجود داشته باشد که به نسبت سرزمین اصلی سخت گیرانه تر باشد.


وی تاکید کرد: برخی رفتارهای موجود در سیستم قابل قبول نیست و همه موظف هستیم که نگاه کنیم ببینیم روش های مورد عمل ما چگونه است و قوانین و شیوه مورد عمل در زمین اصلی مقایسه کنیم و هر جا سختگیری بیشتری است توقف کرده و اصلاح کنیم.


انصاری لاری اظهار کرد: این نوع رفتارهای اداری نامناسب یا ریشه در مصوبات دولت دارد و یا در آیین نامه هایی که به ما ابلاغ کرده اند و یا ریشه در روشهایی دارد که خود ما به آن عادت کردیم.
وی با بیان اینکه باید جذابیت و نو بودن جزیره کیش حفظ شود افزود: همه این تحولات در گرو کار و فکر کردن و برنامه ریزی و نگاه مدیران جزیره بر می گردد.

***هزینه سفر به جزیره باید کاهش یابد
وی تاکید کرد: بنای ما بر این بوده که هزینه سفر به جزیره کاهش یابد و همه هزینه های سفر به جزیره کیش باید بین 25 تا 30 درصد کاهش یابد.
انصاری لاری گفت: امروز در کنار برخی موانع ، گرانی یکی از عوامل بازدارنده سفر به جزیره کیش شده است .
وی تصریح کرد: کدام جامعه وقتی که در حال رکود است خدمات خود را گران می کند، بلکه باید وجوه تشویقی را تقویت کند تا از رکود خارج شود، این در حالی است که در زمان تمدید اجاره ها در جزیره مبالغ تا 20 درصد گران می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: وقتی به عنوان مالک غرفه اجاره نامه را گرانتر می کنیم به این معناست کسی که در غرفه ما کار می کند، او هم باید کالاها را گرانتر کند که این خود موجب رکود می شود و در چنین شرایطی چطور می توان از گردشگر انتظار خرید داشت .
انصاری لاری به همه صنوف و فعالان اقتصادی نوید داد که در صورت اصلاح این نگاهها، رونق اقتصادی رخ خواهد داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد همه سود می کنند و من متضمن هرکسی می شوم که وقتی این تصمیم اجرایی شد ضرر کند.
وی تاکید کرد: آژانسهای هواپیمایی هم باید اعلام کنیم حق افزایش قیمت بلیط را به دلیل افزایش تقاضا ندارند.

برچسب ها :