دسته: گردشگری

برگزاری جشنواره های مفرح برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی کیش

در آستانه فرا رسیدن سال نو، جزیره کیش با گستردن سفره بزرگ هفت سین در اسکله تفریحی به استقبال بهار و گردشگران نوروزی می رود. جشن تحویل سال نیز روز سه شنبه 29 اسفند از ساعت 18 در تالار شهر آغاز شده و با  اجرای برنامه های فرهنگی متنوع تا ساعت 21  ادامه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش از 25 اسفند با اجرای برنامه ای مفرح و شاد از مسافران در مبادی ورودی بندر و فرودگاه  استقبال می شود. اجرای موسیقی سنتی و باستانی با دهل و سرنا، تن پوش های عروسکی دلقک های شادی و گروه چوب پا از جمله برنامه های شاد در استقبال از مسافران نوروزی کیش است.
جشنواره های متعددی نیز در روزهای 25 اسفند تا 14 فروردین در نقاط مختلف جزیره کیش اجرا می شود. جشن های مناسبتی خیابانی با نام کوچه نوازان در باغ راه و اسکله تفریحی هر روز از ساعت 18 و سی دقیقه تا 23 بر پا خواهد بود. اجرای برنامه های ویژه کودکان هم هر روز  از ساعت 15 در پارک شهر و اسکله تفریحی آغاز شده و تا 23 ادامه خواهد داشت. برنامه های نقاشی نت های رنگی و موسیقی ملل هم از دیگر بخش های جشن های مناسبتی خیابانی است که هر روز از ساعت 15 تا 23 در باغ راه، اسکله تفریحی، پارک ماهیگیر و کشتی یونانی برگزار می شود.
کاروان شادی نیز هر روزه از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 و سی دقیقه  همراه با شخصیت های کارتونی محبوب کودکان از میدان ساحل تا میدان پردیس و بالعکس پذیرای کودکان است تا فضایی بسیار شاد و خاطره انگیز را تجربه کنند.
جشنواره اقوام ایرانی  هم در باغ راه ایرانی برپا خواهد بود و برگزاری رقص های آئینی، برپایی سیاه چادرهای اقوام و نمایش عروسی اقوام از جمله برنامه های این جشنواره است که هر روز از ساعت 18 و سی دقیقه آغاز می شود.
همچنین در پذیرایی از گردشگران نوروزی جزیره کیش و با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح در ایام تعطیلات نوروز از ساعت 10 تا 22 رقص های آئینی اقوام ایرانی در بازارها، شهر تاریخی حریره، کشتی یونانی، باغ راه و اسکله تفریحی اجرا می شود. رقص آئینی کردستان، آذری، کرمانج، خراسانی، عشایری، وگیلکی  از جمله بخش های متنوع و جذاب این برنامه است.
برای علاقمندان به بازی و سرگرمی های مهیج هم جشنواره هیجان شامل فوتبال دستی، منچ و مارپله و شطرنج انسانی، بسکتبال صابونی، فوتبال صابونی و حبابی و تشک پرش ترتیب داده شده است. این برنامه ها هر روزه  از ساعت 10 صبح تا 21 در محوطه  جنب مجموعه آوای خلیج فارس و تا ساعت 23 در کشتی یونانی و پارک سیمرغ اجرا خواهد شد.
کنسرت خوانندگان مطرح پاپ کشور نیز هر شب در تالار شهر و مجموعه آوای خلیج فارس پذیرای گردشگران علاقمند به موسیقی است. گروههای موسیقی هم هر روز از ساعت 17 تا 22 در پارک مرجان و کشتی یونانی قطعات موسیقی را اجرا می کنند.
همچنین سیرک بزرگ بین المللی هم با حضور هنرمندان 7 کشور در ابتدای باغ راه ایرانی مستقر می شود تا گروه های سنی مختلف و گردشگران علاقمند به برنامه های متنوع سیرک بتوانند از سفر به جزیره کیش لذت ببرند. 
در اسکله تفریحی برنامه خیابان هنر و کافه راه نیز شامل طراحی چهره، خطاطی، گریم چهره کودکان و نوجوانان، عکاسی و چاپ عکس، کارگاه موسیقی و اجرای تک نوازی، گاری های قدیمی فروش تنقلات سنتی و بومی و محلی در ساحل و باز سازی طهران قدیم است که هر روزه از ساعت10 صبح تا 22 برگزار می شود.
ایستگاه شعر و ادب بهارانه و مسابقه مجسمه های ماسه ای در پارک ماهیگیر و ایستگاه بهارانه کودک و نوجوان در پارک شهر، ایستگاه دین و زندگی در کمپ های اسکان نوروزی، پارک شهر، باغ راه و کشتی یونانی و اجرای نمایش خیابانی و پرفورمنس های هنری در درخت سبز و حریره از دیگر برنامه های نورزی کیش است.
بازارچه اقوام و نمایشگاه نوروزی در باغ راه هم شامل غرفه سوغات و صنایع دستی و غرفه های فروش غذای سنتی و جنگ شادی پذیرای ساکنان و گردشگرانی است که از شهرهای دور و نزدیک به این منطقه آزاد سفر کرده اند تا سال نو را در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس آغاز کنند.    
جشنواره ساخت و پرواز بادبادک ها  شامل کارگاه آموزشی اصول ساخت و پرواز بادبادک هم در ساحل مرجان، سیمرغ، اسکله تفریحی و کشتی یونانی برگزار می شود تا گردشگران با به پرواز در آوردن  بادبادکهای دست ساز خود در آسمان زیبای کیش  لحظات شاد و خاطره انگیزی را در کنار خانواده های خود تجربه کنند. 

برچسب ها :