سرعت در پیگیری شکایات گردشگران نوروزی جزیره کیش

علی امیدی دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش گفت: با تدوین طرح نظارتی، تقسیم وظایف در حوزه های مختلف و ابلاغ آن به مسئولان بخش های متعدد و جوامع تلاش می کنیم تا به لحظه، پاسخگویی شکایات گردشگران باشیم و مسافران نوروزی بتوانند به محض ارائه شکایت پاسخ اولیه مناسب را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه عملکرد کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات در دو بخش نظارت و تنظیم بازار دسته بندی می شود گفت: در بخش نظارت، با فعال کردن جوامع صنفی مرتبط با هر حوزه کیفیت نظارت را ارتقاء دادیم.
امیدی با اشاره به اینکه نظارت در بخش مواد غذایی و اقلام مصرفی ضروری ساکنان و گردشگران در سوپر مارکت ها، فراورده های دامی، میوه و خشکباربر عهده دبیرخانه کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات است افزود: نانوایی ها، خدمات اسکان و مراکز اقامتی و پذیرایی، اماکن ورزشی و تفریحی، کلوپ های تفریحات دریایی، و مراکز تجاری و بازارها بخش های مختلفی هستند که نظارت آنها را به ترتیب معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت گردشگری سازمان، مدیریت تفریحات سالم و نظارت بر اماکن ورزشی، جامعه کلوپ داران و تفریحات دریایی و جامعه بازاریان و بازرگانان بر عهده دارند.
دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش با اعلام اینکه از 25 اسفند تا 20 فروردین این کمیته از طریق سامانه 124 هر روز از 8 صبح تا ساعت 12 نیمه شب پاسخگوی شکایات گردشگران در زمینه نرخ کالا و خدمات خواهد بود، گفت: گردشگران نوروزی می توانند با این سامانه شکایات خود را اعلام کنند.
وی در بخش تنظیم بازار با بیان اینکه ذخیره سازی مواد غذایی و اقلام ضروری ساکنان و گردشگران با توجه موقعیت خاص جزیره کیش و امکان بارندگی های طولانی و یا طوفان اهمیت خاصی دارد، افزود: با تامین کنندگان فراورده های پروتئینی، میوه و آب آشامیدنی در جزیره کیش جلسات متعددی برگزار شد و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش از اول اسفند انبارهای مجهزی برای ذخیره سازی این اقلام در اختیار تامین کنندگان عمده قرار گرفت تا گردشگران با خیال آسوده در جزیره کیش اقامت کنند.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برخی اوقات در تعطیلات نوروز شاهد افزایش قیمت میوه در سرزمین اصلی هستیم، افزود: با توجه به اینکه قیمت میوه در جزیره کیش از سرزمین اصلی تاثیر می پذیرد، امسال با برخی تامین کنندگان عمده میوه در سرزمین اصلی هماهنگی های لازم انجام شده تا در صورت افزایش تقاضا بسرعت میوه مورد نیاز جزیره کیش تامین و از افزایش نرخ پیشگیری شود.
وی همچنین از پیگیری های مکرر کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات جهت تسریع در روند تردد خودروهای سنگین حامل سوخت و یا اقلام ضروری مصرفی ساکنان و گردشگران خبر داد و افزود: برای تامین گاز مایع مورد نیاز نیروگاه های جزیره کیش در ایام نوروز مکاتبات لازم انجام شده و با برنامه ریزی مناسب در این خصوص هم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
امیدی افزود: امسال با ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از فروشگاه های عرضه اقلام ضروری از جمله نانوایی ها و حتی محل استقرار واحد های سیار تعمیرگاهی و ارائه این اطلاعات به ستاد نوروزی، گردشگران می توانند به سرعت به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به بکارگیری اپلیکیشن IKISH با هدف تسهیل و تسریع در روند اطلاع رسانی به گردشگران گفت: تمامی اطلاعات ضروری برای مسافران نوروزی در این اپلیکشین موجود است و استفاده از آن، اقامت در کیش را بسیار آسان تر خواهد کرد.
دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش از نظارت گسترده بر روند عرضه ماهی در بازار ماهی فروشان جزیره کیش خبر داد و افزود: بدلیل افزایش ورود گردشگران، تقاضا برای خرید ماهی در تعطیلات نوروز افزایش می یابد و با هماهنگی اداره شیلات جزیره کیش تمهیدات لازم در جهت نظارت بر کیفیت وقیمت ماهی انجام شده است.
وی گفت: 27 نفر از دبیرخانه کمیته نظارت بر نرخ خدمات از 25 اسفند تا 20 فروردین درچند نوبت گشت های نظارتی را بر عهده دارند و در تمام روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعالیت خواهند داشت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.