بازدید بیش از ۳ هزار گردشگر از خانه بومیان کیش

 موزه مردم شناسي جزيره کیش يكي از جديدترين جذابيت هاي گردشگري است كه در چند سال اخیر مورد استقبال گردشگران و مسافران منطقه قرار گرفته است.
خانه اي در منطقه سفين با دو قرن قدمت كه از سه سال گذشته با عنوان خانه مردم شناسي بوميان كيش پذيراي گردشگران و ساكنان منطقه است.
با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش از سال 93 اتاق ها و فضاي داخلي اين خانه  كه هزار و دویست متر مربع وسعت دارد با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی بازسازی و سبک زندگی بومیان کیش در هشتاد سال پیش بازسازی شد.
پانزده اتاق شامل  اتاق زمستانی، تابستانی، جداگانه ویژه پذیرایی از مهمانان مرد و زن، آشپزخانه، اتاق خواب، مکتب خانه ، انبار خرما، محل استحصال شیره خرما، انبار علوفه و محل نگهداری گاو و گوسفند، همچنین دو حیاط مجلسی ویژه مهمان ها و حیاط مخصوص اعضای خانواده از بخش های دیدنی این مجموعه فرهنگی است.
این مجموعه که در شمار موزه هاي خصوصي كشور ثبت شده است دوسال پیش در روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی در بخش موزه های خصوصی و در شاخصه تلاش برای بقا به عنوان موزه برتركشور معرفی شد.
جزيره كيش در 18 كيلومتري كرانه جنوبي كشورمان واقع شده است و به عنوان مهم ترين قطب گردشگري كشور سالانه پذيراي حدود يك ميليون و هشتصد هزارگردشگر داخلي و خارجي است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.