دسته: گردشگری

اینجا برای همه سلیقه ها سرگرمی هست

از موسیقی آیینی و محلی گرفته تا سیرک خارجی بدون حیوانات و تئاتر طنز برگرفته از متن آنتوان چخوف روسی و نقاشی و رنگ همه یک جا در کیش در حال اجراست.
اگر این برنامه ها را کنار کنسرت های موسیقی خوانندگان پاپ بگذاریم، شاید در میان تراکم برنامه ها، انتخاب برای گردشگران نوروزی شاید چندان ساده نباشد و چه بسا ناچار شوند برای استفاده از یک برنامه قید تفریح دیگری را بزنند.
*خواستگاری کیشوندی ها از قشموندی ها
چهره آشنای تلویزیون رضا فیاضی که به دور از هیاهوهای فرهنگی و هنری پایتخت، چند سالی است جزیره آرام کیش را برای کار و زندگی انتخاب کرده، این روزها با تئاتر« خواستگاری کیشوندی ها از قشموندی ها » به صحنه نمایش برگشته است.
این نمایشنامه که فیاضی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته، الهام گرفته از نمایش خواستگاری نوشته آنتوان چخوف نویسنده روسی است و در قالب طنز، روایت گر پسری کیشوند است که بعد از چند خواستگاری ناکام در این جزیره به دیدار خانواده ای در قشم می رود که 2دختر دم بخت دارند.
خواستگاری کیشوندی ها از قشموندی ها از دوم فروردین در سینما لبخند کیش به روی صحنه رفته و تا دوازدهم فروردین هر روز ساعت 18اجرا می شود.
*ترافیک خوانندگان در تالار شهر و آبنما
بسیاری از خوانندگان و گروه های موسیقی پاپ یا به قول جوان تر ها « بَندها»، تالار شهر و آبنما را قرُق کرده اند و هر شب یکی پس از دیگری به روی صحنه می روند.
تالار شهر شاهد کنسرت های حامد همایون، محسن یگانه، بهنام بانی، امید حاجیلی، محسن ابراهیم زاده و سون بند و ماکان بند و پازل بند است و از آبنما هم صدای احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، آشوان و هوروش بند به گوش می رسد.
*نوای موسیقی ملل مسلمان در جزیره کیش
این روزها، نوازندگانی از کشورهای مسلمان همسایه، افغانستان و پاکستان و همچنین مسلمانان کشورهای تاجیکستان و هندوستان نوروز را در جزیره کیش جشن گرفته اند و شادی خود را با گردشگران نوروزی تقسیم کرده اند
نوای دلنشین طبلای هندی، رُباب محلی و دوتار افغانی همراه با هارمونیا هر روز از ساعت 11 صبح تا 21 در اسکله تفریحی، کشتی یونانی و باغ راه به گوش می رسد.
*ترنم نُت های رنگی بر بوم نقاشی
کیومرث قورچیان نیز به همراه گروه موسیقی، بداهه ای از رنگ و صدا را در کیش به اجرا در می آورد و جزیره از 28 اسفند 96 میزبان رنگآهنگی از نوای تار و نی انبان و نقاشی کیومرث قورچیان روی بوم است.
اجرای این رنگآهنگ این گونه است که هنرمند بدون داشتن ایده ی قبلی، برداشت ذهنی خود را از نوای موسیقی و حرکات آئینی، بر روی بوم به مخاطب عرضه می کند.
برنامه ی نقاشی نُت های رنگی هر روز از ساعت 11 تا21 در اسکله تفریحی، کشتی یونانی و باغ راه برگزار می شود.
*سیرک بین المللی برزیل در جزیره کیش
سیرک بین المللی برزیل نیز بدون استفاده از حیوانات از شامگاه 28 اسفند ماه در جزیره کیش آغاز شده و تا 17فروردین و خروج آخرین گردشگران نوروزی ادامه خواهد داشت.
در این سیرک بین المللی، هنرمندانی از 10 کشور جهان، برزیل، مکزیک، روسیه، کلمبیا، بلاروس، اکوادور، کنیا، آفریقای جنوبی، آرژانتین حضور دارند و از برنامه های این سیرک می توان به اجرای نمایش هوایی استریپ، جدال نفس گیر 6 موتورسوار در کَره مرگ و نمایش شال اشاره کرد.
این سیرک بین المللی با ظرفیت پذیرش 1500 نفر در3 نوبت: 19 تا21، 21:30 تا 23:30 و 15 دقیقه بامداد تا 02:15 در ابتدای باغ راه پذیرای شهروندان و گردشگران نوروزی است.
این برنامه ها همراه با هنرمندان موسیقی خیابانی که در گوشه و کنار جزیره ترانه های خاطره انگیز مردم را می خوانند و حاجی فیروزهای که با لباس های سرخ و صورت های سیاه در مجتمع های تجاری دایره زنگی به دست گرفته اند فضایی مفرح در کیش فراهم کرده تا روحیه ای شاد بهترین سوغات گردشگران کیش برای شهر و دیارشان باشد.

برچسب ها :