تور دور جزیره از قدیم یکی از پرطرفدارترین خدمات گردشگری در بین گردشگران جزیره کیش بوده و ازاین‌رو تمامی هتل‌ها و آژانس‌های گردشگری این خدمت را به سبد خدمات گردشگری خود اضافه کرده‌اند.

تور دور جزیره کیش
تور دور جزیره از قدیم یکی از پرطرفدارترین خدمات گردشگری در بین گردشگران جزیره کیش بوده و ازاین‌رو تمامی هتل‌ها و آژانس‌های گردشگری این خدمت را به سبد خدمات گردشگری خود اضافه کرده‌اند.


این تورها همه‌روزه از ساعت 15 از مبدأ هتل‌ها و سپس به ترتیب با بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره، درخت سبز، آب‌انبار سنتی، خانه بومیان کیش، کلبه هور، کشتی یونانی و بازار پدیده و درنهایت با پذیرایی در رستوران کف شیشه‌ای پدیده به‌پایان می‌رسد و مسافران ساعت 19 این رستوران را به سمت هتل مبدأ ترک می‌کنند. در بین مقاصد نام‌برده ورود به بعضی از اماکن (شهر تاریخی حریره و خانه بومیان کیش) نیازمند خرید بلیت توسط گردشگر می‌باشد و استفاده از خدمات آن‌ها رایگان نیستند. این تورها از طریق مینی‌بوس های گردشگری و با همراهی یک تور لیدر عکاس انجام می‌شود که وظیفه این تور لیدر عکاس راهنمایی مسافران و ثبت لحظات شیرین این گردشگران در مقاصد زیبای کیش است.

تریپ و اجبار گردشگر به خرید بلیت


تریپ (تقسیم بخشی از سود حاصل از فروش بلیت اماکن گردشگری) با تورلیدرها و رانندگان وسایل نقلیه عمومی اما، امروزه بلای جان گردشگران حاضر در تورهای دور جزیره شده  و باعث فشارهای فراوان تورلیدرها به گردشگران برای خرید بلیت اماکنی مثل کاریز، خانه بومیان و رستوران کف شیشه‌ای پدیده شده است.


 این‌گونه فشارها و ساختارشکنی به حدی پیشرفت داشته است که روز گذشته گردشگری که از خرید بلیت رستوران کف شیشه‌ای سرباز زده بود و حاضر به خرید بلیت ورودی آن نشده بود مورد ضرب و شتم راننده وسیله نقلیه عمومی قرارگرفته و با بینی شکسته و صورتی پرخون راهی بیمارستان جزیره کیش شده بود.


حال باید دید سازمان منطقه آزاد کیش که اخیراً با شعار نظارت جدی بر کیفیت و کمیت خدمات گردشگری دور تازه‌ای از نظارت بر خدمات را آغاز کرده چه برخوردی با این‌گونه اجبارها و تخلفات در حوزه گشت دور جزیره کیش خواهد داشت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.