دسته: گردشگری

هرساله در جشنواره تابستانی شاهد برگزاری جشن‌ها فستیوال‌ها و کنسرت‌های مربوط به آن را هستیم، اما متأسفانه جشنواره امسال برخلاف  سال‌های گذشته نتوانست ردپایی از شور و شوق هرساله خود برجای بگذارد.

هرساله در جشنواره تابستانی شاهد برگزاری جشن‌ها فستیوال‌ها و کنسرت‌های مربوط به آن هستیم، اما متأسفانه جشنواره امسال برخلاف سال‌های گذشته نتوانست ردپایی از شور و شوق هرساله خود برجای بگذارد.

کاهش توریست و کاهش استقبال از جشنواره را می‌توان در بازارهای خالی از مسافر، تفریحات دریایی سوت‌وکور و کنسرت‌ها مشاهده کرد چراکه بیش از 80 درصد افراد حاضر در سالن‌های کنسرت را کیشوندان تشکیل می‌دهند که رایگان شدن یکی از سالن‌ها و اسپانسری یکی از بانک‌ها را نیز می‌توان عامل استقبال کیشوندان از این کنسرت‌ها بیان کرد.

از طرفی برخلاف نظر انصاری لاری بر عدم کاهش مسافر شاهد کاهش پروازها نسبت به تاریخ‌های مشابه در سال‌های قبل بوده‌ایم که از عوامل آن می توان به افزایش هزینه‌های مسافرت به جزیره کیش اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی‌های میدانی و خارج از دایره آمارهایی که منابع آن نامشخص است و نتیجه آن اکثراً به روند رو به رشد مسافر نسبت به سال‌های قبل ختم می‌شود می‌توان گفت که تیم گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اولین جشنواره تابستانی خود را به‌صورت کاملاً ناموفق پشت سر گذاشته است چراکه نه کسبه و تجار و نه عوامل مربوطه در بخش‌های گردشگری خصوصی هیچ‌کدام از وضعیت موجود رضایت نداشته و نگاهی به وضعیت بازارها و مراکز تفریحی نیز به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد.

کنسرت‌های خیابانی که می‌تواند خون تازه‌ای به رگ‌های گردشگری کیش تزریق کند نیز به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه آتی این سازمان جایگاهی نداشته و برنامه مشخصی برای آن تدوین نشده است و این نوع اجرا را می توان بیشتر وعده ای در میان انبوه وعده ها دانست و امیدی به برگزاری این نوع کنسرت در کیش نیست.

حال باید دید که نشانه‌های شهر خلاق از چه زمانی و در قالب چه تغییراتی در سازمان منطقه آزاد کیش به وجود خواهد آمد چراکه جشنواره تابستانی بیست و یکم نیز با تمام ضعف‌های خود نفس‌های آخر را کشیده و به‌پایان کار خود نزدیک می‌شود و کسبه و تجار تنها امیدوارند با کاهش دمای کیش و بهتر شدن آب‌وهوای این جزیره مردم کشور کیش را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب و کمی اقتصاد غرق در رکود کیش را رونق بخشند.

 


نگارنده: زهرا افسرده

برچسب ها :