دسته: گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با موسسه فرهنگی اکو گفت: هدف ما تغییر مقصد گردشگری ایرانیان از کشورهای خارجی به کیش است.

با هدف همکاری مشترک فرهنگی، هنری، گردشگری، آموزشی، فناوری و پژوهشی در حوزه فرهنگ و تمدن مشترک منطقه اکو، تفاهم نامه ای با حضور دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو منعقد شد.

در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شرایط جزیره کیش برای همکاری با موسسه فرهنگی اکو مناسب است گفت: حضور دکتر مظاهری به عنوان یک ایرانی در سمت ریاست موسسه فرهنگی اکو یک فرصت ارزشمند و زمینه ساز برای استفاده حداکثری از ظرفیت های اکو به ویژه در حوزه های فرهنگی و هنری است. 

دکتر انصاری لاری برگزاری هفته های مشترک فرهنگی بین کیش و کشورهای عضو اکو و تقویمی کردن این برنامه ها را زمینه ساز معرفی جاذبه های گردشگری کیش به مردم کشورهای عضو اکو عنوان کرد و افزود: با مطالعه لازم می توان مناطق آزاد فعال در کشورهای عضو اکو را شناسایی و مراودات و تعاملات فرهنگی، گردشگری و اقتصادی  بین کیش و آن مناطق ایجاد کرد. همچنین به دنبال رقابت با برندهای گردشگری منطقه هستیم و هدف ما تغییر مقصد گردشگری ایرانیان از کشورهای خارجی به کیش است.

وی اظهار داشت: ایجاد خط پروازی مستقیم بین کیش و پایتخت کشورهای عضو اکو با بهره گیری از ظرفیت شرکت هواپیمایی کیش به عنوان دستور کار مشترک کیش و اکو، تشکیل کار گروه مشترک ویژه برای برنامه ریزی و جذب گردشگر از کشورهای عضو اکو و همکاری موسسه فرهنگی اکو در برگزاری جشنواره پیامبر مهربانی در هفته وحدت  از موضوعاتی است که می تواند زمینه ساز توسعه تعاملات بین کیش و کشورهای عضو اکو باشد. 

برگزاری اجلاس مشترک وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو و بهره گیری از ظرفیت های مشترک کیش و اکو در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و گردشگری از دیگر موارد مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با دکتر مظاهری بود. 

رییس موسسه فرهنگی اکو نیز در این نشست با بیان اینکه اتحادیه فرهنگی اکو از حیث جمعیت و جغرافیا، دومین اتحادیه سازمان ملل است گفت: دیپلماسی فرهنگی بی تردید مکمل دیپلماسی سیاسی است.۹۶ درصد مردم کشورهای عضو اکو مسلمان هستند و زبان رسمی بسیاری از این کشورها فارسی است و این قرابت و همگونی در زبان و دین رسمی، زمینه ساز تعاملات ارزشمند بین ایران و کشورهای عضو اکو است.

دکتر مظاهری افزود: در این میان جزیره کیش با ظرفیت های غنی طبیعی و گردشگری یکی از بهترین فرصت ها برای تقویت این روابط است و موسسه فرهنگی اکو در قالب این تفاهم نامه آماده هرگونه همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های فرهنگی وگردشگری جزیره کیش است.

گفتنی است افزایش آگاهی نهادها، شرکت ها و موسسات فعال در منطقه آزاد کیش نسبت به میراث مشترک فرهنگی و تمدنی کشورهای منطقه و ضرورت حفظ آن، شناساندن ظرفیت های گردشگری و فرهنگی منطقه آزاد کیش به کشورهای حوزه اکو به عنوان مقصد برتر گردشگری و تقویت ارتباطات علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی میان دانشگاههای مستقر در کیش و دانشگاه های کشورهای حوزه اکو موضوع این تفاهم نامه است که در 8 مورد در زمینه های تاسیس دفتر همکاری، برگزاری کنفرانس ها و سمینارها، برگزاری جشنواره، همایش و نمایشگاه ها، شناسایی و ایجاد شبکه ارتباطی بین موسسات فرهنگی و پژوهشی کیش با کشورهای حوزه اکو، مشارکت دو سویه در توزیع و نشر محصولات فرهنگی و هنری، تشکیل گروه های هنری چند ملیتی، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در حوزه گردشگری و تعامل دو طرفه برای اجرای هنرمندان کیش و کشورهای عضو اکو به امضای دکتر محمد ابراهیم  انصاری لاری و دکتر محمد مهدی مظاهری رسید.  

برچسب ها :