تعامل سه جانبه هتلداران، چارتر كننده ها و شركت هواپيمايي كيش در جهت رونق گردشگري كيش

 نمايندگان جامعه هتلداران، كيش اير و آژانس هاي چارتر كننده در نشستي راهكارهاي تعامل بيشتر براي ارائه خدمات گردشگري و افزايش رضايتمندي مسافران را بررسي كردند.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در نشستي كه با حضور محمد محب خدايي و نمايندگان جامعه هتلداران، شرکت هواپیمایی کیش، آژانس هاي چارتر كننده و جامعه بازاريان و بازرگانان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد، راهكارهاي تعامل سه جانبه هتلداران، چارتر كننده ها و شركت هواپيمايي كيش براي پيشگيري از افزايش نرخ خدمات گردشگري در ايام نوروز بررسي شد.
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست با تاكيد بر اينكه رونق گردشگري و افزايش شمار مسافران ورودي به كيش مي بايست مهم ترين اولويت بخش خصوصي و دولتي فعال در عرصه گردشگري باشد اظهار داشت: در راستاي تكميل زير ساخت هاي لازم براي توسعه گردشگري، كيش اير پروازهاي خود به مقصد جزيره كيش را 88 درصد افزايش داده است. سازمان منطقه آزاد كيش نيز تلاش كرده است تا با تنوع بخشي به  برنامه هاي تفريحي و سرگرمي،  حضور هنرمندان به نام كشورمان و توجه به سلايق گوناگون مخاطبان در گروههاي سني مختلف تمايل گردشگران را براي سفر به جزيره زيباي كيش افزايش دهد.
وي افزود: با توجه به اينكه همسويي سياست هاي اجرايي دست اندركاران گردشگري در بخش خصوصي و دولتي ضامن رونق صنعت گردشگري است مي كوشيم با الزام هتلداران، چارتر كننده ها و نمايندگان شركت هواپيمايي كيش براي تعامل بيشتر و نظارت دقيق تر، خدمات گردشگري با نرخ مناسب و كيفيت بهتر به گردشگران ارائه شود.
محب خدايي افزود: اگر هر بخش تنها دغدغه سود شخصي خود را داشته باشد گردشگري كيش هرگز به جايگاه شايسته خود دست نخواهد يافت و براي رونق گردشگري تمامي دست اندركاران اين صنعت بايد همگام با هم حركت كرده و براي اجراي برنامه ها نوآوري داشته باشند.
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تمايل روز افزون آژانس هاي داخلي و خارجي براي فراهم كردن زمينه سفر گردشگران بيشتر به جزيره كيش گفت: ارتقاء كيفيت خدمات، جذابيت و نوآوري و افزايش جاذبه هاي تفريحي مهم ترين عواملي است كه مدت زمان اقامت مسافران را در هر مقصد گردشگري افزايش مي دهد و دستيابي به مجموعه اين عوامل نيازمند خرد جمعي و مشاركت و همدلي است.
محب خدايي با تاكيد بر اينكه راه اندازي سامانه سناك  به عنوان پل ارتباطي گردشگران با سازمان منطقه آزاد گام موثري در جهت نظارت دقيق تر بر خدمات گردشگري بود ابراز اميدواري كرد تمامي جوامع گردشگري بكوشند تا مسافران از سفر به اين جزيره زيبا خاطراتي خوش به همراه داشته و خود سفر جلب گردشگران بيشتر باشند.
وي از تجار و بازاريان خواست تا با عرضه كالاهاي با كيفيت و نظارت بر نرخ فروش اجناس در بازارها، اعتماد مخاطبان را حفظ كرده و در جهت رونق توريسم تجاري حركتي منسجم داشته باشند.
خليلي رئيس جامعه بازاريان نيز در اين نشست با تقدير از تلاش هاي معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش در راستاي بهبود كيفيت خدمات گردشگري و نظارت دقيق تر بر نرخ و كيفيت خدمات گفت: ضابطه مند كردن روند ارائه خدمات نيازمند صبوري و تلاش همه دست اندركاران حوزه گردشگري است جامعه بازاريان نيز در اين راستا آماده هرگونه همكاري و حمايت از فعالان اين حوزه است.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد با تبليغات و اطلاع رساني گسترده تر، توانمندي ها و قابليتهاي جزيره كيش به گردشگران داخلي و خارجي بيشتر معرفي شود.
مهرداد تاوتلي عضو هيات مديره جامعه هتلداران نيز با بيان اينكه هتلداران جزيره كيش همواره در جهت ارائه خدمات مناسب و با كيفيت به گردشگران پيش قدم بوده اند گفت: با توجه به تغيير سياست هاي اجرايي بخش گردشگري  در مقاطع مختلف پيش از اين روند ثابت و كارشناسانه در خصوص نظارت بر خدمات هتل ها وجود نداشته است و بدون شك  تضمين تعامل سه جانبه در آينده و در نظر گرفتن تمامي جوانب فعاليت هتلها مي تواند آنها را براي همكاري بيشتر در اجراي اين طرح ترغيب كند.   
لازم بذكر است در طرح تعامل هتل ها، چارتر كنندگان و شركت هواپيمايي كيش كه توسط  معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش اجرا مي شود، چارتركننده ها با هتل ها  در جهت پر كردن تخت هاي اقامتي در فصول مختلف سال قرار داد همكاري امضاء مي كنند همچنين ملزم مي شوند  تا در ارائه خدمات به گردشگران  نرخ مصوب معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش را بر مبناي درجه بندي هتل ها رعايت كنند. شركت هواپيمايي كيش نيز بر اساس قرار داد في مابين چارتر كننده با هتل ها و با در نظر گرفتن ظرفيت پذيرش و درجه هتل سهميه بليت مشخصي را با نرخ مصوب براي چارتر كننده در نظر مي گيرد.
هتلداران نيز ملزم خواهند شد تا با نصب اطلاعات مكتوب در اتاق هاي هتل،  گردشگران را با نرخ مصوب خدمات گردشگري و اقامتي كيش آشنا كرده و سامانه سناك را براي دريافت شكايات و پيشنهادات به گردشگران معرفي كنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.