کنسرت‌های موسیقی از اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمد. در این مدت، برخی خواننده‌ها با انتشار تک آهنگ یا برگزاری کنسرت آنلاین، ارتباط خود را با هوادارانشان حفظ کردند و برخی، هیچ اثر جدیدی ارائه ندادند.
کنسرت‌های موسیقی از اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمد. در این مدت، برخی خواننده‌ها با انتشار تک آهنگ یا برگزاری کنسرت آنلاین، ارتباط خود را با هوادارانشان حفظ کردند و برخی، هیچ اثر جدیدی ارائه ندادند. تعدادی دیگر هم، به سراغ آلبوم‌ و آثار نیمه‌کاره‌شان یا تدارک آلبوم جدید رفتند. حال، بعد از گذشت ۹ ماه و در شرایطی که کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد، فضای باز آبنمای موزیکال کیش، میزبان خواننده‌هایی شده است که می‌خواهند کنسرت برگزار کنند.
 
{image path="images/2020/10/8a42963cb4.JPG"}
 
کنسرت هوروش بند، در آخرین روز مهرماه امسال در جزیره کیش برگزار شد و سه خواننده پاپ دیگر نیز، به زودی کنسرتشان را برگزار می‌کنند.
 
جزیره کیش همیشه میزبان روزهای پُرکار خواننده‌های پاپ کشورمان بوده است. این‌بار نیز، بعد از برگزاری کنسرت هوروش بند و رضا بهرام در ۳۰ مهر و اول آبان، جزیره کیش شاهد برگزاری کنسرت آرون افشار و محسن ابراهیم‌زاده در ۷ و ۸ آبان ماه خواهد بود. هم‌اکنون بلیت این کنسرت‌ها با افزایش قیمت نسبت به گذشته، در بازه ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۸۰، ۲۲۰ و ۲۵۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد. هوروش بند، رضا بهرام، آرون افشار و محسن ابراهیم‌زاده، از آن دست خواننده‌های پاپی هستند که اغلب آن‌ها را با یک آهنگ هیت‌شده می‌شناسیم. در واقع همه آن‌ها، به یک شکل معروف شدند، آهنگ منتشر کردند و به روی صحنه رفتند. کنسرت آنلاینی نداشتند و حالا، در کنسرت یکدیگر حضور می‌یابند و یکدیگر را تشویق و تبلیغ می‌کنند. صحنه‌گردانی کنسرت‌گزارها ‌تعداد کنسرت‌گزارها در کشورمان محدود است و اصولا چرخ همه کنسرت‌ها در کشور توسط همین کارگزاران معدود می‌چرخد. کنسرت‌هایی که طی چند روز گذشته در کیش به روی صحنه رفته‌اند و قرار است در روزهای آینده اجرا شوند، توسط یک موسسه فرهنگی به مدیریت یکی از این کنسرت‌گزارهای معروف تدارک دیده شده است. او در گفت‌وگویی که چند روز پیش داشت، گفت: «باید صنعت موسیقی حرکت خودش را شروع کند و برگزارکنندگان کنسرت باید با تحمل سختی و فشار، اجراها را آغاز کنند.»
 
جامعه موسیقی مانند دیگر صنف‌های هنری، روزگار سختی را پشت سر گذاشته است. آن‌قدر که رضا صادقی، خواننده پاپ را به گلایه وا داشت و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا درد جامعه موسیقی را بعد از ۹ ماه سکون، درمان کند. این وضعیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما باید از این‌که جزیره کیش از این پس مقصد همه خواننده‌ها و هواداران‌شان شود، ترسید!
 {image path="images/2020/10/3602afd4fe.JPG"}
کنسرت زیر سایه کرونا
 
کنسرت‌های هوروش بند، رضا بهرام، آرون افشار و محسن ابراهیم‌زاده در یک مکان مشترک، یعنی فضای باز مجموعه آوای خلیج‌فارس برگزار می‌شود. طبق آن‌چه در سایت فروش بلیت این کنسرت‌ها اعلام شده است، بعد از خرید بلیت، باید دو صندلی قبل و بعد از صندلی خریداری‌شده، در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی، غیرفعال و غیرقابل فروش ‌شود؛ اما ماجرا فقط این نیست. نباید از یاد ببریم که جزیره کیش، یک مقصد گردشگری مهم در کشور ماست و هنگامی که بازار کنسرت در آن داغ شود، تعداد بیشتری به این جزیره سفر می‌کنند. در شرایطی که وضعیت همه‌گیری کرونا اصلاً خوب نیست و آمار درگذشتگان این بیماری، وارد کانال ۳۰۰ نفر شده‌، بعید است که چنین تمهیداتی، مانع از انتقال بیماری در برنامه‌های شلوغی مانند این کنسرت‌ها شود.
 
این در حالی است که اوایل مهرماه امسال، یعنی کمتر از یک ماه قبل، خبرگزاری مهر به نقل از رضانیا، رئیس مرکز توسعه و سلامت کیش گزارش داد که «بر اساس بازدیدهای میدانی از اماکن عمومی و بخش‌های مختلف در این منطقه، متاسفانه رعایت نکات بهداشتی در سطح عمومی جامعه ۵۰ درصد کاهش یافته است.» دو روز قبل، فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز، از ورود جزیره کیش به وضعیت پرخطر کرونایی خبر داد. هر چند رسیدگی به وضعیت خواننده‌ها و موسیقی‌دانان در این روزهای سخت، مهم و ضروری است و باید برای شرایط بغرنج آن‌ها، فکری اندیشید، اما در حالی که کنسرت‌ها به دلیل شیوع کرونا، در سراسر ایران تعطیل شده است، چه ضرورتی دارد که با چنین اقدامی، شرایط را برای دامن زدن به این بحران، فراهم و وضعیت پرخطر را تشدید کنیم؟
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.