دو ماه قبل بود که نوشتیم و اعتراض کردیم به تاکسی های سفید که چرا وقتی می شنوید صفین، مسافر را با جواب منفی به حال خود رها می کنید، حال که اندکی این وضع رو به سامان شده و تاکسی های سفید کمتر مسافران صفین را به حال خود رها می کنند نشستیم پای درد و دل این زحمت کشان حمل و نقل جزیره کیش و از هر 5 راننده یک نفر به تاکسی های زرد اعتراض می کردند.

دو ماه قبل بود که نوشتیم و اعتراض کردیم به تاکسی های سفید که چرا وقتی می شنوید صفین، مسافر را با جواب منفی به حال خود رها می کنید، حال که اندکی این وضع رو به سامان شده و تاکسی های سفید کمتر مسافران صفین را به حال خود رها می کنند نشستیم پای درد و دل این زحمت کشان حمل و نقل جزیره کیش و از هر 5 راننده یک نفر به تاکسی های زرد اعتراض می کردند.

 

آخرین اعتراضی که شنیدیم، حوالی ساعت 20 روز دوشنبه 11 مرداد بود که یکی از رانندگان می گفت تو را می برم جایی که تاکسی های زرد مقابل درب یک بازار توقف کرده و منتظر مسافر هستند، تعجب کردم که مگر می شود این موقع شب تاکسی خطی از خط خارج شده و مقابل درب یک بازار منتظر مسافر باشد؟ لذا رفتیم و دیدیم و دور از چشم عکسی هم از این تخلف آشکار انداختیم.

 

کمی به گپ و گفت با این راننده نشستیم و چرخی در شهر زدیم، فاز های صدف را هم نگاهی انداختیم و هر چه بیشتر پیش می رفتیم تاکسی های زرد بیشتر به چشم می آمد.

 

برایم سوال شد، پرسیدم مگر امتیاز تاکسی زرد نصف امتیاز تاکسی سفید نیست ؟

 

گفتند درست است ، تاکسی زرد حوالی 120 میلیون تومان و سفید حوالی 210 میلیون تومان امتیاز خرید و فروششان است.

 

به حمل و نقل نرفتیم چرا که تلاش های قبلیمان برای مصاحبه از جناب آقای عادلی مدیر محترم این بخش به درب بسته و سردرد های همین الان یهویی آقای مدیر خورده بود، به همین علت خودمان دست به کار شدیم و چند روز به همین روش تاکسی های زرد را جای جای شهر مشاهده کردیم و حتی با توقفی یک ساعته در کنار کشتی یونانی متوجه شدیم که تاکسی های زرد خطشان را گسترش داده و به آن سمت هم مسافر جابجا می کنند.

 

از یکی از راننده های محترم شنیده بودم که می گفت گشت حمل و نقل در جواب به اعتراض بنده که چرا تاکسی زرد در اینجا (منازل مسکونی صدف) حرکت کرده و مسافر جابجا می کند گفته بود که خب خانه اش اینجاست یعنی او نباید به خانه خود رفت و آمد کند؟!!!

 

برایم سوال بود که تاکسی زرد و کشتی یونانی را چطور قرار است به هم ربط دهند دوستان حمل و نقل ؟

 

حال جای سوال اینجاست که اگر تاکسی های زرد مجوز حضور در جای جای شهر داشته و می تواند مسافر را از هر جایی به هر جایی جابجا کنند، پس تکلیف تاکسی های سفید (آن هم با محدودیت تعداد مسافر که تاکسی های زرد حتی خود را به این نکته هم محدود نمی کنند و در زمان جابجایی دربستی هم شخص ثالث را به عنوان مسافر در تاکسی خود سوار می کنند) چیست ؟

 

حال چند سوال از دوستان حمل و نقل:

 

تاکسی های سفید چرا باید با امتیاز دو برابری نسبت به تاکسی های زرد مواجه باشند؟

 

چرا تاکسی های زرد حریم خود را شکسته اند و با اطمینان خاطر به حریم تاکسی های سفید وارد شده و شاهد هیچ برخورد محکمی با این تاکسی ها در سطح شهر نیستیم؟

 

چرا نرخ کرایه تاکسی ها از اول سال 95 تا به حال تغییری نداشته که تاکسی های زرد مجبور به مسافرکشی دربستی و مسافران تاکسی خطی در انتظار تاکسی باشند و ... ؟

 

این ها سوالاتیست که امیدواریم اینبار از سوی مسئولان حمل و نقل جزیره کیش به پاسخ نزدیک شود و ابهامات موجود در ذهن کیشوندان و رانندگان تاکسی های زرد و سفید را برطرف نماید.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.