دسته: خبرهای بومی

صبح امروز عکسی از سوی یک شهروند در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که از مرگ پرندگان مهاجر در پارک شهر کیش خبر می داد.

صبح امروز عکسی از سوی یک شهروند در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که از مرگ پرندگان مهاجر در پارک شهر کیش خبر می داد.

از صبح امروز عکسی با عنوان اینجا پارک شهر کیش است، دلیل مرگ پرندگان مهاجر معلوم نیست، منتشر شد که موجب نگرانی مردم و پیگیری خبرنگاران و مسئولان شد.

بنابراین گزارش، در روزهای گذشته خبرهایی در رسانه های در خصوص آنفولانزای پرندگان در کشورهای خارجی و برخی شهرها مانند تهران و قزوین منتشر شده است گمانه زنی ها در خصوص اینکه شاید این پرندگان نیز به این علت مرده باشند به وجود آمد اما بیشتر احتمال داده می شود که علت مرگ استفاده از آب کثیف حوضچه پارک شهر بوده باشد.

مسئولان در پی این اتفاق به بررسی علت آن پرداخته و در نتیجه علت مرگ این پرندگان را اعلام کردند.

 

طول عمر زیاد ، و شرایط نامناسب جسمی ناشی از مسیر طولانی مهاجرت، دلیل عمده مرگ تعدادی از پرندگان مهاجر کیش است

در پی تلف شدن چند پرنده مهاجر در پارک شهر کیش، تحقیقات گسترده اداره دامپزشکی کیش دراین  خصوص آغاز شد.

به گفته دکتر سیفی رییس اداره دامپزشکی، امسال شاهد مرگ و میر تعدادی از پرندگان مهاجری بودیم که طبق روال هر ساله  پس از طی یک مسیر بسیار طولانی به کیش رسیدند . با توجه به اینکه در بین این پرندگان گونه های بسیار حساسی هم وجود دارد این اتفاق به دلیل سن زیاد برخی پرندگان بود که خستگی سفر را تاب نیاورده وبدلیل شرایط بد جسمانی تلف شدند.

وی با رد احتمال هر گونه بیماری از جمله آنفولانزا در بین پرندگان مهاجرکیش افزود: پیش از این نیز اداره دامپزشکی طرح پایش آنفولانزا را در پرندگان مهاجررا اجرا کرده که خوشبختانه  نتیجه این پایش منفی بوده است.

دکتر سیف افزود: با توجه به اینکه پرندگان بومی کیش نیزواکسینه شده اند با اطمینان کامل می توان گفت که هیچ یک از پرندگان مهاجر و یا بومی جزیره کیش به آنفولانزا مبتلا نیستند و دلیل این تلفات خستگی ناشی از ساعات طولانی پرواز است.

محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آ زاد کیش نیز در خصوص احتمال آلودگی آب حوضچه پارک شهر و ارتباط آن با مرگ چند پرنده مهاجر گفت: اداره محیط زیست  بررسی گسترده آب حوضچه پارک شهر جهت تشخیص وجود باکتری های مضر برای پرندگان را آغاز کرده است .

اگر چه بر طبق آنچه از سوی دامپزشکی کیش اعلام شد مرگ پرندگان ارتباطی با آنفولانزای پرندگان ندارد اما بی تردید کثیفی آب حوضچه پارک شهر که گفته می شود بیش از یک ماه از تعویض آن گذشته می تواند یکی از علت های مرگ این پرندگان باشد.

کثیفی این آب ها را می توان حتی در عکس ها به وضوح مشاهده کرد.

برچسب ها :