دسته: خبرهای بومی

فرمانده دریابانی کیش از توقیف سه لنج صیادی غیرمجاز خارجی که به صید کوسه ماهی سفید درحال انقراض در آب های کیش اقدام کرده بودند خبرداد.

فرمانده دریابانی کیش از توقیف سه لنج صیادی غیرمجاز خارجی که به صید کوسه ماهی سفید درحال انقراض در آب های کیش اقدام کرده بودند خبرداد.

سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده دریابانی کیش عصر روز گذشته در حاشیه اسکله صیادی جزیره کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با صیادان غیرمجاز با جدیت تمام برخورد می شود افزود: سه لنج خارجی که به صورت غیر مجاز اقدام به صید در آب های جمهوری اسلامی ایران کرده بودند توسط دریادلان دریابانی کیش توقیف شدند.

وی افزود: این لنج ها علاوه بر ورود غیر مجاز به آب های ایران اقدام به صید گونه ای نادر از کوسه ماهی سفید کرده بودند که هر سه لنج به همراه ۲۱ خدمه توقیف شدند.

فرمانده دریابانی کیش اظهار کرد: این لنج ها ۱۲ کیلومتر وارد آب های جمهوری اسلامی و جزیره کیش شده و در حال صید ماهی در محل های منحصر به صیادان ایرانی بودند که علاوه بر صید غیر مجاز اقدام به صید گونه ای نادر از کوسه ماهی سفید که به شدت در حال انقراض است کرده بودند که لنج ها به همراه خدمه و ناخدا توسط دریابانی کیش توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه دریابانی جمهوری اسلامی ایران با جدیت تمام با صیادان غیرمجاز برخورد می کند گفت: دریابانی جمهوری اسلامی ایران حوزه آب های خلیج فارس را رصد کرده و با ورود هر گونه شناورها و صیادان خارجی در آب های جمهوری اسلامی قاطعانه برخورد می کند.

جهانبخش در رابطه با امنیت آب های خلیج فارس تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بحمدالله در منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس حرف اول را می زند و ایجاد امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان این آب و خاک افتخاری بزرگ برای آنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امنیت امروز آب های خلیج فارس وایران اسلامی که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است شاید در بسیاری از اقیانوس ها و آب های آزاد دنیا وجود نداشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: امنیت در جزیره کیش و سواحل نیلگون خلیج فارس بسیار عالی است و امروز تلاش و تمرکز دریابانی و نیروی انتظامی ویژه کیش در حفاظت از محیط زیست جزیره مرجانی کیش و اطراف آن است.

وی با اشاره به اینکه صید غیر مجاز جریمه سنگینی برای متخلف در بر دارد ابراز کرد: برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران جریمه صید هرعدد کوسه سفید صید شده ۳۰۰ میلیون ریال است و علاوه بر جریمه از متخلفان با آنان طبق قوانین برخورد خواهد شد.

جهانبخش ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون تعداد ۱۲ لنج صیادی غیر مجاز کشورهای خارجی در آب های جمهوری اسلامی توقیف شده اند که خدمه و ناخدای آن ها براساس دستور مقامات قضایی در بازداشت به سر می برند.

وی افزود: در اطراف آب های جزیره کیش نادرترین گونه های دریایی قابل رویت است و گردشگران جزیره مرجانی می توانند از آن ها دیدن کنند.

فرمانده دریابانی کیش خاطر نشان کرد: دریابانی کیش در تلاش است تا با تامین امنیت و حفاظت از محیط زیست جزیره کیش برگ برنده و مزیت رقابتی برای جذب گردشگران داخلی وخارجی به این جزیره ایجاد کند.

آب های سواحل جزیره مرجانی کیش به عنوان بخشی از خلیج همیشه فارس منطقه ای امن و حفاظت شده برای زندگی گونه های نادر دریایی است.

برچسب ها :