دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با هدف بهره مندی از ایده های جوانان ،کار آفرینی اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم مختلف در جزیره کیش برگزار شد.

دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با هدف بهره مندی از ایده های جوانان ،کار آفرینی اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم مختلف در جزیره کیش برگزار شد.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی قوه قضائیه عصر چهارشنبه در آغاز بکار دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها گفت:این جشنواره با هدف فرهنگ سازی و هدایت اندیشه دانش آموزان و نوجوانان، اجتماعی سازی،ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ایده ها ، نظرات و استعدادهایی که در حوزه آی تی وجود دارد برگزار شده است .
مهدی جعفری ترویج فرهنگ پیشگیری و راه اندازی موج پیشگیری در میان متخصصان حوزه های مرتبط ،آشنایی آنها با اصول و قواعد فنون پیشگیرانه ،حمایت از تولید کنندگان ناشناخته اما مستعد در زمینه پیشگیری را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان کرد.
توسعه فضای تعامل،همفکری و خلاقیت ، تشویق تولید کنندگان و برنامه نویسان حرفه ای و آماتور در سراسر کشور برای تولید آثار مرتبط با پیشگیری ، ارتقای ترویج کارآفرینی اجتماعی در جامعه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و یاری جستن از افکار جامعه ، اجتماعی سازی پیشگیری و ایجاد هم افزایی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف جشنواره بود که جعفری بدان اشاره کرد.
وی استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی در موضوعات خانواده بهنجار و پیشگیری از آسیب های حوزه خانواده ، پیشگیری از انواع اعتیاد ، سرقت ، جراین فضای مجازی و تخلفات رانندگی و ترویج فرهنگ آمد و شد سالم و آسیب های اجتماعی را از محورهای این جشنواره بر شمرد.
جعفری گفت: این جشنواره در حوزه های اپلیکیشن های نرم افزار تلفن همراه ،نرم افزار و بازی های رایانه ای طراحی شده و تمرکز آن بر جرائم و آسیب های اولویتی است.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با اعلام اینکه پس از فراخوان بیش از یکصد طرح از سراسر کشور به دبیرخانه رسید افزود : تمامی طرح ها موثر و مفید هستند و شاخص های اولیه پذیرش را دارند.
جعفری با تاکید بر اینکه داوری این جشنواره سه بعد دارد گفت: بعد محتوایی یکی از ابعادی است که بهترین متخصصان فعال کشور در زمینه دانش پژوهی و اجرایی حضور دارند .
وی تصریح کرد: دو بعد فنی - تخصصی و نحوه برنامه نویسی و کدنویسی و توجیه اقتصادی است که آیا این طرح می تواند خریدار عمومی و یا خریداری از یک نهاد و سازمان خاص داشته باشد.
جعفری اظهار داشت : برخی طرح ها در حوزه های اعتیاد،خانواده ،فضای مجازی و امنیت است که امیدواریم به ایده های مناسب دست پیدا کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در سال آینده و بصورت بین المللی با حضور تیم هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس درکیش برگزار شود.

* دانش هدفمند بهترین راه ارتقاء بشریت / ممتاز بودن مدیران به مدیر بودن است
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد نیز در این جشنواره گفت: با ایده ها و فرصت ها می شود به سراغ پیشگیری رفت.
به گزارش ایرنا ،ابراهیم رضوانی به جایگاه ویژه دانش اشاره کرد و افزود :انسان هر چیزی را که ارج می نهد ارزش آن نیز به همان اندازه است و کسانی که دانش را قدر می دانند ارزش آنها نیز به اندازه همان دانش است .
وی تصریح کرد : دانش هدفمند در راستای انسانیت و ارتقای اهداف بشریت بهترین است و باید همت کنیم و قدر آن را بدانیم .
رضوانی به داشتن مدیریت صحیح بر تمامی بخشها اشاره کرد و گفت : نباید بار مدیریت را تنها بر دوش چند نفر در راس کشور بدانیم بلکه در همه شاخه ها می توان در پیشبرد اهداف نظام موثر بود .
وی با تاکید بر اینکه در همه سطوح باید به خوبی مدیریت کرد افزود : مدیر اداره کننده است اما مدبر تدبیر کننده است و اقداماتی را انجام می دهد که وجه تمایز مدیران عادی است و ممتاز بودن مدیران به مدبر بودن آنان است .
رضوانی یادآور شد : جشنواره ایده ها و فرصت ها یک تدبیری است که می تواند در اصلاح امور در اینده موثر باشد .
دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، مسئولان ، مدیران و روسای دانشگاه و جمعی از ایده پردازان در سالن همایش های مرکز بین المللی خلیج فارس برگزار شد.
این همایش تا 15 بهمن با برگزاری کارگاه های تخصصی ادامه دارد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.