قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مسیر کاهش زمینه های وقوع جرم و افزایش شاخص های سلامت اجتماعی باید فرصت سازی کنیم گفت:سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی بدون تولید فرصت امکان پذیر نیست .

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مسیر کاهش زمینه های وقوع جرم و افزایش شاخص های سلامت اجتماعی باید فرصت سازی کنیم گفت:سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی بدون تولید فرصت امکان پذیر نیست .

مهدی امیری عصر چهارشنبه در دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها که در سالن همایش های بین المللی کیش برگزار شد با قدردانی از صاحبان ایده افزود: ایده پردازی اگر مبتنی بر نیت و قصد خیر باشد برکت ویژه پیدا می کند و خداوند مسیر را برای ایده پرداز هموار می سازد.
وی اظهار کرد: در این جشنواره به دنبال آن هستیم جنبش مدیریت شده فناورانه را راه اندازی و ایجاد کنیم تا وضعیت فن آوری در عرصه کاهش زمینه های وقوع جرم و ناهنجاری های رفتاری را به شکل گسترده بکار ببریم زیرا خود ،خود را بازتولید می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره به دنبال این است که بتواند ذهن جمعیت خلاق جوان کشور را به این سمت سوق دهد تا بدانند علاوه بر اینکه فن آوری لازمه زندگی امروزی است چگونه می توان آن را مدیریت کرد که از منافع آن بهره مند و از ضرر آن جلوگیری شود.
امیری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این جشنواره دغدغه سازی و ترویج فرهنگ پیشگیری و مسئولیت پذیری جامعه است گفت : باید گفتمان سازی مناسب برای ایجاد دغدغه و توجه دادن آحاد جامعه به موضوع کاهش جرم و رفتارهای ناهنجاری شکل گیرد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جوانان آینده سازان کشور و مسئول ترسیم دقیق آنچه در قانون اساسی وجود دارد ؛هستند گفت: یکی از نکاتی که جمهوری اسلامی نیز بر پایه آن استوار و در قانون اساسی نیز منظور شده استفاده از آخرین دستاوردهای علوم و فنون و تجارب پیشرفته بشریت است.
امیری تصریح کرد : نظام جمهوری اسلامی مکلف است از اخرین دستاوردهای علوم و فنون پیشرفته استفاده کند که اگر این کار را انجام ندهد در ایفای ماموریت و مسئولیت خود کوتاهی کرده است .
وی با بیان اینکه امروز به موازات دنیای که در آن زندگی می کنیم دنیای جدیدی به نام فضای مجازی در حال شکل گیری است افزود: این فضا را باید دنیای فضایی عنوان کنیم که از بخش عمده قطعات آن شکل گرفته و با شگل گیری چند قطعه دیگر تصویر این دنیای مجازی کامل خواهد شد.
امیری گفت : نظام آموزشی ، اقتصادی ،ارتباطات و اجتماعی و خانواده مجازی از قطعاتی است که در دنیای مجازی شکل گرفته است.
این مسئول در قوه قضائیه اظهار کرد : در دنیای که زندگی می کنیم با وجود الزام های قانونی، قراردادی و اخلاقی شاهد افزایش جرم در آن هستیم و این در حالی است که در دنیای مجازی هیچ الزامی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد جامعه امروزی آن را شناسایی نکرده است .
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه جوانان بخش عمده این نظام را تشکیل می دهند افزود: همه مکلفیم از طریق تقویت روح ابتکار به سمت استفاده از آخرین علوم فنون پیشرفته بشریت پیش برویم.
امیری با تاکید بر اینکه همه ملزم هستیم تا روح خلاقیت ، ابتکار و ارتقای علمی را فراهم کنیم؛ اظهار کرد : اگر در این مسیر کوتاهی کنیم هم در مقابل خداوند و مردم مسئول هستیم .
وی بر ضرورت بالا بردن آگاهی های سطح عمومی اشاره کرد و افزود: همه این موارد برای ایجاد محیط رشد فضائل اخلاقی است که باید در جامعه ایجاد و در مقابل همه مظاهر فساد و تباهی مبارزه کنیم.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد : امروز باید محیط مناسب رشد فضائل اخلاقی و زمینه حرکت انسان به سمت کمال و تعالی را تقویت کنیم .
وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایفی که در قوه قضاییه پیش بینی شده پیشگیری از وقوع جرم است افزود: وقوع جرم علاوه بر اینکه به مجرم لطمه وارد می کند به همه احاد مردم نیز لطمه خواهد زد و همه مکلفیم تلاش خود را برای کاهش زمینه های وقوع جرم انجام دهیم .
امیری گفت : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه این مسیر را مهندسی می کند تا بستر مناسبی برای کاهش زمینه های وقوع جرم و افزایش شاخص های سلامت اجتماعی فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه در کاهش وقوع جرم باید فرصت سازی کنیم گفت:سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی بدون تولید فرصت امکان پذیر نیست که اگر این سرمایه گذاری باتولید فرصت نباشد سرمایه ضایع خواهد شد.
این مسئول در قوه قضائیه افزود: پیشرفت توسعه با مناسب بودن زمینه رشد فضائل اخلاقی و مقابله با فساد در ارتقاء شاخص های سلامت ارتباط تام وکاملی دارد.
دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، مسئولان ، مدیران و روسای دانشگاه و جمعی از ایده پردازان در سالن همایش های مرکز بین المللی خلیج فارس برگزار شد.
این همایش تا 15 بهمن با برگزاری کارگاه های تخصصی ادامه دارد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.